رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی با اجاره کارت‌های بانکی دست به اقدامات مجرمانه می‌زد، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: با وصول پرونده‌هایی در زمینه کلاهبرداری و سایت‌های شرط‌بندی و قمار با سرنخ‌های یکسان موضوع بطور جد در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های بعمل آمده محرز شد که افراد مختلفی در قبال دریافت مبالغی اندک کارت بانکی خود را اجاره داده‌اند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: افسران سایبری پلیس فتا خوزستان پس از اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، موفق شدند اجاره کننده کارت‌های بانکی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: پس از آغاز تحقیقات، متهم که در ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.

این مقام مسئول ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبردار با سوء‌استفاده از ناآگاهی و ساده‌انگاری برخی از افراد از در دوستی و دلسوزی وارد شده و با به دست آوردن حساب و کارت بانکی، آنان را در جرم ارتکابی خود شریک می‌کنند.

به گفته سرهنگ حسینی مسئولیت تمام تراکنش‌های حساب‌ها و کارت‌های بانکی شهروندان بر عهده مالکین حساب خواهد بود و اجاره دادن کارت‌های بانکی نیز معاونت در انجام جرم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
کارت باید جمع بشه و دریافت وپرداخت از طریق گوشی انجام بشه تا جلوی سو استفاده از کارت گرفته بشه الان من دیدم بچه افغانی تو مترو دستگاه کارتخوان داشت معلومه که بعضی دستگاه دارن و اجاره میدن یا دیدم کسبه به مهاجر عیر قانونی کارت بانکی دادن و اون براشون با یک سوم حقوق کار میکنه
آخرین اخبار