رئیس اداره امور عشایری شهرستان خوسف از نیاز ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری این شهرستان به مرمت و تیغ زنی خبر داد.

نوری آهنگر گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار کیلومتر ایل راه عشایر شهرستان خوسف با هزینه پنج میلیارد ریال مرمت و بهسازی شده است.

او افزود: ۵۰۰ کیلومتر دیگر از ایل راه‌های عشایری شهرستان نیاز به تیغ زنی و مرمت دارد که به‌زودی نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نوری آهنگر گفت: اکنون ۱۳ درصد جمعیت خوسف در مناطق عشایری ساکن هستند و بیش از ۱۰۰ محله عشایری این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری خوسف ادامه داد: در این شهرستان به دلیل پراکندگی گسترده و نبود جاده دسترسی مناسب هزینه‌های انتقال آب شرب زیاد است؛ لذا از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای کاهش این مشکلات استفاده می‌شود.

او از پیگیری آبرسانی پایدار به ۲۲ محله عشایری شهرستان خبر داد و گفت: اعتبار لازم برای این طرح از محل سر فصل‌های ملی اخذ شده و تخصیص اعتبار منوط به تهیه طرح است.

نوری آهنگر بیان کرد: تا پایان تیر عملیات نصب بیش از ۹۴ پنل خورشیدی با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برای تأمین برق مناطق عشایری شهرستان به پایان می‌رسد و تعداد پنل‌های توزیع شده با همکاری شرکت توزیع برق به ۲۰۳ پنل خورشیدی افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره امور عشایری خوسف از قول مساعدت و همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار و مدیرکل امور عشایری استان برای تخصیص سه دستگاه ماشین‌آلات عمرانی به شهرستان خوسف خبر داد و گفت: امیدواریم این ماشین‌آلات هر چه سریع تر به این شهرستان تخصیص یابد.

او تصریح کرد: بیش از ۶۵ درصد مساحت شهرستان را مناطق کویری تشکیل می‌دهد و جامعه عشایری در تأمین امنیت این مناطق نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

نوری آهنگر از تخصیص یک دستگاه آب شیرین‌کن برای منطقه عشایری مهرخشت به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه توربین بادی خبر داد و اظهار کرد: برای تأمین آب برای دام و نگهداشت و ذخیره رواناب‌ها نیز ایجاد بند‌های خاکی در برنامه‌های کاری این اداره است و یک دستگاه لودر نیز نسبت به اجرای این بند‌های خاکی با استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده مشغول به کار است.

رئیس اداره امور عشایری خوسف ادامه داد: ایجاد درآمد‌های پایدار برای عشایر غیور یکی از مهمترین اولویت‌ها است و برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به رشته‌های صنایع دستی و تکمیل چرخه تولید دام محدودیتی وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار