تحقیقات نشان می‌دهد اقلیت‌های نژادی در انگلیس بسیار بیشتر از سفیدپوستان در معرض گرمای شدید هوا قرار دارند.

گرمای بی سابقه هوا در انگلیس و افزایش چند برابری درخواست خدمات امدادی نشان داد، شهروندان غیرسفیدپوست در مقایسه با ساکنان سفیدپوست در این کشور، ۴ برابر بیش‌تر در منازل و مناطق پر خطر زندگی می‌کنند.

بر این اساس، پژوهشگران دانشگاه منچستر و گروه "دوستان زمین" (Friends of the Earth) در انگلیس اعلام کردند، یک نفر از هر ۳ نفر از اقلیت‌های نژادی در این کشور، در محل‌ها و مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض گرمای شدید قرار دارند در حالی که این میزان در میان افراد سفیدپوست، ۱ نفر از هر ۱۲ نفر است.

در این بررسی معلوم شد حدود ۶ میلیون نفر از ساکنان انگلیس در مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض خطر‌های ناشی از گرمای هوایند که اغلب ساکنان آن ها، افراد سیاه پوست، آسیایی تبار و اقلیت‌های نژادی اند. براساس نتایج این پژوهش، متوسط نسبت افراد غیرسفیدپوست که در مناطق پرخطر ناشی از گرمای هوا زندگی می‌کنند، ۲۸ درصد است که این میزان در سطح انگلیس، ۹.۵ درصد است.

پژوهشگران دانشگاه منچستر و گروه "دوستان زمین" اعلام کردند، ۵ منطقه‌ای که بیش از دیگر مناطق انگلیس در معرض خطر‌های ناشی از گرمای هوا قرار دارد، عبارتند از شهر‌های بیرمنگهام و ناتینگهام و محلات نیوهام (Newham)، تاورهملتس (Tower Hamlets) و هکنی (Hackney). در این گزارش آمده است که همه این شهر‌ها و مناطق، مملو از ساکنان غیرسفیدپوست اند.

نشریه گاردین نیز به نقل از مایک چایدلز (Mike Childs)، مدیر بخش علوم، سیاست‌ها و پژوهش در گروه "دوستان زمین " در انگلیس نوشت: گرمای فوق العاده، از این پس مستمر خواهد شد و با این که این هفته گرمای هوا در انگلیس از ۴۰ درجه سانتی گراد فراتر رفت، در پاکستان و هند از ۵۰ درجه هم بیشتر شده است.

وی افزود گرمای هوا، به صورت تبعیض آمیزی، افراد غیرسفیدپوست در انگلیس را بیش‌تر تهدید می‌کند.

برچسب ها: انگلیس ، تبعیض نژادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار