نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی و احیای نماز جمعه از دستاورد‌های مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام‌جمعه شهرکرد در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میعادگاه‌های نماز جمعه محل ارائه و تبیین اهداف الهی، پیامبر اسلام، ائمه معصومین و ولایت است، گفت: طرح منویات، ولی امر مسلمین در میعادگاه‌های الهی از مطالباتی است که انتظار می‌رود امامان جمعه آن را مدنظر قرار دهند.

او افزود: برپایی نماز جمعه از دستاورد‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است و نماز فرصتی برای اجتماع بزرگ مسلمانان و تقویت وحدت، همدلی، کاهش مشکلات و مشخص شدن تکلیف برای جامعه و ارائه رهنمود‌ها به شمار می‌رود.

نکونام با اشاره به اینکه سوق دادن جامعه به سمت تعالی و پیشرفت، هدف شکل‌گیری نماز جمعه است، تصریح کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه به دلیل حاکمیت طاغوت، تا حدودی کمرنگ شده بود، اما به برکت انقلاب اسلامی، این شاخصه مهم جامعه اسلامی بار دیگر احیا شد و حیات یافت.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه نماز‌های جمعه باید در شان و جایگاه این نماز و با جدیت و حضور حداکثری برپا شود، ادامه داد: برپایی این نماز باید به تحقق اهداف و مقاصد اسلام منجر شود و همان‌گونه اقامه شود که خداوند می‌خواهد.

نکونام از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تقویت نماز جمعه را بخشی از وظایف خود بدانند و افزود: هنگامی که مردم ببینند مسئولان در ادای این عبادت الهی جدیت دارند و آن را با اهمیت می‌دانند، ترغیب شده و حضور پررنگ‌تری را در صف‌های نماز جمعه به نمایش می‌گذارند.

امام‌جمعه شهرکرد اظهار داشت: نباید اجازه داد دشمنان و برخی عوامل داخلی و جناحی با سمپاشی‌ها، مردم را نسبت به نماز جمعه مایوس و دلسرد کنند و تنها در زمانی که خلاف منویات، ولی امر مسلمین در نماز جمعه مطرح می‌شود می‌توان اعتراض کرد و مطالبه داشت.

نکونام، حفظ حجاب و عفت عمومی با هدف تضمین سلامت جامعه را از دستورات اسلام بیان کرد و گفت: در این حوزه دو عرصه مهم وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به عرصه عمومی جامعه است و باید اقدامات فرهنگی و اغنایی متناسب در این رابطه شکل گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار