نماینده سابق آمریکا در شورای امنیت گفت عدم توافق با ایران، بهتر از هر توافقی خواهد بود که بایدن بخواهد آن را امضا کند.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سخنانی با انتقاد از رویکرد دولت بایدن در خصوص ایران مدعی شد امضا نکردن هیچ توافقی با ایران، بهتر از هر توافقی است که ممکن است بایدن به امضا برساند.

نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست ۲۰۲۲ مسیحیان متحد برای اسرائیل، از آنچه رویکرد ضعیف بایدن در برابر ایران می‌خواند، انتقاد و مدعی شد هر توافق هسته‌ای که دولت کنونی به امضا برساند، تضمین کننده دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد بود.

نیکی هیلی گفت: نبود توافق بهتر از یک توافق بد است و در صورتی که رئیس جمهور [بایدن]هر توافقی را به امضا برساند، من به شما قول می‌دهم رئیس جمهور بعدی آن را در روز نخست کاریش پاره خواهد کرد.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: متأسفانه آمریکا به شکلی ناخواسته در حال کمک به ایران است تا به دیدگاه شیطانی خود دست یابد. رئیس جمهور [بایدن]به شدت تمایل دارد تا به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد. او این مسأله را روشن کرده است.

او همچنین از دولت بایدن بخاطر انکه اجازه داد در حالی که آمریکا خارج از اتاق مذاکرات است، روسیه رهبری مذاکرات را بدست بگیرد، انتقاد کرد.

پیشتر «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود احیای برجام می‌تواند آثار مثبتی برای آمریکا داشته باشد و قیمت گاز را کاهش دهد.

او در بخشی از مصاحبه خود ضمن تکرار ادعا‌های همیشگی، با ادعای آنکه هدف توافق هسته‌ای ایران بازدارندگی این کشور از رسیدن به سلاح هسته‌ای است، افزوده بود: «این توافق می‌تواند آثار مثبت دیگری هم داشته باشد، بدیهی است که مزیت‌های جانبی دیگری هم در این مسیر هست.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۷:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
این حرفهای بی سروته نشانه عجز آمریکاست وفرستان گاز ونفت به اروپاو آمریکا یک اشتباه راهبردی
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
ما از جایی داخل میشویم که شما در خواب هم نمیبینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
قدیما میگفتن: مردِ و قولش.
شما بویی از مردانگی و مروت و جوانمردی نبردید. حالا با وقاحت هم اعلام میکنید که رئیس جمهور بی کفایت بعدی هم خیال تکرار چنین عمل وقیحی را دارد. ننگ بر شما و بر وقاحت شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شماها هنوز قرار دادی را امضا نکرده پاره میکنید . علی برکت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
خفه شو عجوزه تروریست هرزه،،این دولت مثل دولت قبل نیست که به شما باج بدهد و شما بدون دادن هزینه از برجام خارج بشوید.
آخرین اخبار