مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از افزایش ۲۵ درصدی شمار چاه‌های تکمیل شده در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی با کاربست ناوگان حفاری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

حمید رضا گلپایگانی گفت: از مجموع ۳۰ حلقه چاه حفر شده در این مدت، ۲ حلقه توسعه ای، ۳ حلقه اکتشافی و ۲۵ حلقه تعمیری است که ۲۴ حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از جمله در طرح توسعه ۲۸ مخزن، ۳ حلقه در شرکت نفت فلات قاره و ۳ حلقه در قالب پروژه‌های مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تکمیل گردید.

او می گوید: مجموع خدمات یکپارچه ارائه شده به شرکت‌های متقاضی و پروژه‌های کلید در دست شرکت در این دوره دو هزار و ۷۷۸ مورد بوده که از این تعداد دو هزار و ۵۴۰ مورد مربوط به خدمات فنی حفاری و ۲۳۸ مورد در بخش خدمات ویژه محقق شد، ضمن اینکه در بخش عملیات ویژه نیز سه هزار و ۷۰۰ متر حفاری افقی و جهت دار بر روی ۱۲ حفره انجام گردید.

گلپایگانی گفت: نقشه راه شرکت در سال جاری بر مبنای تحقق شعار سال پیگیری و با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود شرکت و توانمندی‌های داخل کشور، برنامه‌های پیش بینی شده با جدیت و تلاش مضاعف دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در حالی که ابتدای سال تعداد دکل‌های فعال شرکت ۶۱ دستگاه بود، این تعداد هم اینک به ۶۲ دکل افزایش یافته و با بازسازی و نوسازی و روز امد نمودن دکل‌ها و متعلقات آن و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران نظیر توسعه میدان نفتی آزادگان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و در اجرای این طرح به طور یقین، همه ناوگان حفاری و خدمات یکپارچه جانبی این شرکت به کار گیری خواهد شد.

به گفته او در سال جاری به‌کارگیری تمامی ناوگان حفاری، بازسازی، نوسازی و ارتقای کیفی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، تقویت ساخت داخل به منظور تولید دانش بنیان و کیفیت‌گرایی در دستور کار است که اجرای این نکات زمینه اشتغال را فراهم می‌آورد.

گلپایگانی گفت: به موازات فعالیت‌های عملیاتی، موضوع آموزش‌های تخصصی و عمومی با هدف بالابردن سطح آگاهی کارکنان، از ابتدای امسال پیگیری و با بهره گیری از فضای مجازی، حضور اساتید در موقعیت‌های عملیاتی و همچنین تشکیل دوره‌های آموزشی در اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت با جدیت پیگیری و در این مدت ۴۹ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت دوره‌های آموزش تخصصی و عمومی برای ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان شرکت در سطوح مختلف شغلی برگزار شد.

برچسب ها: دکل حفاری ، حفر چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.