استاندار قزوین گفت: میزان صادارت استان قزوین هنوز به میلیارد دلار نرسیده است و افق استان باید به این سمت برود.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین  در جلسه کارگروه توسعه صادارات غیر نفتی استان قزوین گفت: این دفتر برای اولین بار در سطح کشور در استان قزوین راه اندازی شده که یک پیامی است به جامعه اقتصادی استان و کشور که استان قزوین در زمینه صادرات حساس است و برای رشد آن برنامه دارد.

وی افزود: صادارت فعلی استان قزوین با داشته‌ها و مزیت‌های استان قزوین فاصله دارد و باید مسئولان اقتصادی و تشکل‌های اقتصادی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا این رقم افزایش یابد.

اعلایی با بیان اینکه با توجه به تعاملات عرصه‌های بین المللی شرایط صادارت و بازرگانی کشور بهتر خواهد شد، گفت: مناسبت‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه و جبهه گیری‌های اقتصادی و امنیتی با محوریت ایران در چند دهه اخیر بی نظیر بوده است و می‌تواند منجر به تحولات مثبت زیادی شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در دنیا تحولاتی در حال انجام است که عقربه‌ها و شاخص‌ها را به سمت مزیت‌ها می‌برد و سیستم زورگویی، استعمار، سلطه، چپاول و غارت اموال ملت‌ها در دنیا عملیاتی نخواهد شد و در چنین شرایطی کشور ایران که دارای مزیت‌های اقتصادی زیادی است، می‌تواند موفق باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: البته در کشور یکسری تهدیدات هم وجود دارد که باید با از بین بردن رانت در کشور، صادارت را به گونه‌ای رقم بزنیم که عدد و رقم‌های آن در استان ارزش افزوده ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار