مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز از اجرای طرح‌های کهاد و نخلستان در این استان با هدف مهارت آموزی خبر داد.

آقای غفاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی مهارت در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: در طرح‌های کهاد و نخلستان آموزش‌های مهارتی لازم به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ارائه می‌شود.

او گفت: در طرح کهاد، دانشجویان در حال تحصیل از مهارت‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود بهره مند می‌شوند که در این راستا تفاهم نامه‌ای با دانشگاه فنی و حرفه‌ای البرز منعقد و مقرر شده که چهار هزار نفر دانشجو تحت پوشش مهارتی قرار گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز می‌گوید:در طرح نخلستان نیز، آموزش‌های لازم به فارغ التحصیلانی که مهارتی فرا نگرفته اند، ارائه می‌شود و این اقدامات به کمک دانشگاه ها، صنایع، اتحادیه‌ها و بخش خصوصی انجام می‌شود.

آقای غفاری گفت: هر دو سال یک بار، المپیاد‌های بین المللی مهارت برگزار می‌شود که در سال ۲۰۲۲، کشور فرانسه میزبان این المپیاد است.

او می‌گوید: تیم المپیاد جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر با تعداد رشته‌های کمی در المپیاد‌ها شرکت می‌کرد، اما به دستور رئیس سازمان فنی و حرفه ای، امسال باید با تیم کامل یعنی ۳۱ نفر در مسابقات حضور داشته باشیم.

اقای غفاری گفت: با توجه به این که البرز، مهد برگزاری مسابقات المپیاد است، اعلام آمادگی کرده ایم که در این دوره، میزبان ۱۴ رشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرزگفت: تیم ملی مهارت، از برگزیدگان مسابقات کشوری که پیش‌تر از مسابقات استانی و شهرستانی انتخاب شده اند، تشکیل می‌شود.

آقای غفاری گفت: سال گذشته تیم منتخب استان البرز در مسابقات شرکت و دو مدال طلا در رشته‌های نرم افزار‌های تجاری برای کسب و کار و شبکه‌های کامپیوتر و یک مدال برنز در رشته فناوری وب را از آن خود کرد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای  سه تن از کارآموزان فنی و حرفه‌ای استان نیز در رشته‌های طراحی گرافیک، جواهرسازی و تأسیسات دیپلم افتخار کسب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.