معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعیین اولویت اجرای اولین تقاطع غیرهمسطح در سه محل شهر بیرجند برعهده شهرداری است.

عباس زاده در شورای هماهنگی ترافیک خراسان جنوبی گفت: امروزه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح علاوه بر کارکرد فنی و ترافیکی، به عنوان المان شهری مطرح است.

او با اشاره به اینکه تقاطع غیرمسطح به شهر هویت داده و باعث مدرن شدن می‌شود، افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح برای شهروندان که محل زندگی خود را با سایر شهر‌های هم طراز مقایسه می‌کنند، دارای بار روانی مثبت است.

به گفته عباس زاده با توجه به مطالبه عمومی مردم و بر اساس مطالعات فنی صورت گرفته سه محل ورودی مهرشهر، تقاطع بلوار‌های ارتش - غفاری و تقاطع بلوار ارتش -صیاد شیرازی به عنوان سه محل اولویت دار برای احداث تقاطع غیرهمسطح  تعیین شده است.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرداری باید مطالعه طرح احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مهرشهر و غفاری را تهیه و طرح صیاد را ظرف مدت دوماه به روز رسانی کند، ضمن آنکه تعیین اولویت اجرای آن‌ها بر عهده شهرداری بیرجند است.

او ادامه داد: مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌ها برای لازم الاجرا شدن باید به تصویب شورای ترافیک استان نیز برسد.

عباس زاده با تأکید بر اینکه بسیاری از تصمیم گیری‌های مدیریتی نظیر صدور مجوز‌ها بر اساس قانون باید به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد، گفت: با توجه به محدودیت برگزاری جلسات بسیاری از موارد ابتدا در کارگروه تخصصی از جمله کارگروه زیربنایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس در این شورا به تصویب برسد.

در این جلسه مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان قائنات در خصوص احداث میدان در تقاطع فرخ آباد با بلوار سیمان مورد تصویب قرار گرفت.

بر مبنای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان سربیشه ایمنی محور بیرجند –سربیشه –نهبندان در محدوده دو میدان امام رضا (ع) و تقاطع غیرهمسطح درح بر عهده شهرداری سربیشه قرار گرفته و موضوع اتصال بلوار صاحب الزمانی (عج) شهر مود نیز با رعایت حریم راه و ایمنی مد نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تصویب رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.