یک مقام ارشد پارلمان اروپا که به تایوان سفر کرده، مدعی محافظت از این جزیره در برابر نگرانی‌ها از چین شد.

«نیکولا بیر» نایب رئیس پارلمان اروپا در جریان سفرش به تایوان اعلام کرد متعهد می‌شود از تایوان در برابر نگرانی‌ها از چین محافظت کند.

 بیر اولین مقام ارشد از پارلمان اروپاست که به همراهی هیئتی روز گذشته (سه‌شنبه) به تایوان سفر کرد.

او در ملاقات امروز (چهارشنبه) خود با «تسای اینگ ون» رئیس تایوان، نسبت به تلاش‌های چین برای تغییر یک‌جانبه وضعیت موجود در منطقه ابراز نگرانی کرد و به او قول حمایت بلوک اروپایی از جزیره دموکراتیک خودگردان را داد.

نیکولا بیر این ادعای تسای مبنی بر اینکه تایوان برای دفاع از دموکراسی در خط مقدم ایستاده است را تکرار کرد و مدعی شد: «اتحادیه اروپا و تایوان از نزدیک باید برای مهار گستردگی استبداد اقدام کنند.»

این مقام همچنین مدعی شد که اتحادیه اروپا در عین حال می‌خواهد روابط درخورِ خود را با چین هم حفظ کند و افزود: «اما اجازه دهید به وضوح نگرانی عمیق و جدی اروپا را در مورد حرکت چین در جهتی که می‌تواند به طور یک‌جانبه وضعیت موجود را تغییر دهد، بیان کنم.»

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم برنامه سفری را به تایوان در ماه آینده دارد. روز گذشته وزارت امور خارجه چین در واکنش به این برنامه پلوسی گفت: اگر آمریکا بر این سفر تاکید داشته باشد، چین برای تضمین حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش، اقدامات جدی انجام خواهد داد.

آمریکا در سال‌های اخیر حمایت خود از تایوان را به طرز چشمگیری افزایش داده است. فروش میلیارد‌ها دلار تسلیحات به جزیره و اعزام هیئت‌های عالی‌رتبه از جمله حمایت‌های آمریکا از تایوان و مداخله در امور داخلی کشورهاست.

پکن بار‌ها تأکید کرده که تایوان بخش جدایی‌ناپذیر از کشور چین است و اعلام استقلال تایپه را به رسمیت نمی‌شناسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
برو به فکر گاز زمستونت باش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ تير ۱۴۰۱
درست مثل اوکراین...‌احمق تمام عیارند اگه تایوانی ها این قول رو باور کنند آخه مرده و قولش اینها که اساسا نامردند...خندیدیم...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۹ ۲۹ تير ۱۴۰۱
شما که با یه تورم تک رقمی دارید به فنا میرید بیچاره ها !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
دیدیم چقدر اکراین حفاظت کردید
آخرین اخبار