رسوایی دیگری دامنگیر شرکت‌های بزرگ فناوری شد

اسناد جدید به دست آمده نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری چگونه در این صنعت انحصار به وجود آورده اند.

اسناد داخلی جدیدی که دیروز منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه سه شرکت از برجسته‌ترین شرکت‌های بزرگ فناوری، محصولات خود را به عنوان ابزاری برای از بین بردن رقابت توسعه می‌دهند. آزادی آن‌ها در حالی است که قانونگذاران برای تصویب قوانین ضد انحصار قوی‌تر در حال تلاش هستند.

این اسناد توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، به عنوان بخشی از تحقیقات طولانی آن درباره رفتار ضدرقابتی آمازون، اپل، گوگل و متا به دست آمده است.

این تحقیقات در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، اما ایمیل‌ها، یادداشت‌ها و گزارش‌های تازه منتشر شده، شواهد جدیدی را ارائه می‌کنند که به کمیته قضایی برای پیشبرد قوانین رقابتی کمک می‌کند.

دیوید سیسیلین رئیس کمیته فرعی ضد انحصار، در بیانیه‌ای گفت: زمان آن است که کنگره اقدام کند.

رسوایی فیس بوک

به طور خاص، این اسناد نشان می‌دهند که چگونه آمازون و گوگل بر فروشندگان مستقل و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند فشار می‌آورند تا محصولات و پلتفرم‌های آن‌ها را بر محصولات رقبا ترجیح دهند.

در ایمیلی در ژانویه ۲۰۱۴، یکی از مدیران گوگل نگرانی‌های خود را در مورد یک سرویس جدید سامسونگ که می‌تواند با تجربه جستجوی این شرکت رقابت کند، مطرح کرد.

همچنین با توجه به زنجیره ایمیل‌هایی که قدمت آن به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد، فاش شده که مدیران آمازون در حال بحث در مورد این هستند که آیا امکان تبلیغ رقبا در سایت خود را محدود کنند یا خیر. جالب است بدانید آمازون بعدا رقیب خود یعنی Diapers را در معامله‌ای خرید تا تسلط خود را بر بازار تضمین کند.

در ایمیل دیگری، مدیران گوگل در مورد اینکه چگونه مشارکت آمازون بازار دستیار‌های صوتی شخصی را تغییر داده، بحث می‌کنند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
ابر شرکتها = انحصارگران
آخرین اخبار