مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۶۵۷ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان انجام شده است.

میرشکاری گفت:  در مجموع و تا پایان سال ۱۴۰۰، این رقم به ۳ هزار و ۶۵۵ کیلومتر رسیده که تقریباً ۸۹ درصد خطوط و تاسیسات مورد نیاز شهر‌ها و روستا‌هایی است که در برنامه گازرسانی شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

وی  در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۶۵۵ کیلومتر شبکه یاد شده، بالغ بر ۲ هزار و ۱۲۳ کیلومتر این خطوط به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با رسیدن خط انتقال گاز به منطقه سیستان در اردیبهشت ماه سال جاری، اکثر شهر‌های این منطقه و همچنین بخشی دیگر از شبکه روستایی موجود نیز که در مجموع بیش از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر است، طی سال جاری گازدار خواهند شد.

میرشکاری افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد یک هزار و ۲۲۳ واحد تجاری، ۳۰۵ واحد آموزشی، دولتی و پرورشی، ۱۶۸ واحد مذهبی و ۵۲ واحد صنعتی در سطح استان از این نعمت برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در خصوص گازرسانی در شهر زاهدان با اشاره به این که هدف از این سرمایه‌گذاری و اجرای مگاپروژه، رفاه و آسایش مردم این شهربوده، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، عملیات اجرایی خطوط تغذیه و توزیع مورد نیاز شهر زاهدان به اتمام رسیده و تعداد ۳۰ هزار و ۴۸ مشترک به جمع مشترکین خانگی افزوده شدند که با احتساب این تعداد تا پایان این سال در شهر زاهدان، ۸۹ هزار و ۲۱۴ مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

میرشکاری تبیین کرد: امکان واگذاری بیش از ۵۲ هزار انشعاب دیگر در شبکه وجود دارد که تاکنون تنها ۶۳ درصد از همشهریان اقدام به اخذ اشتراک کرده‌اند.

برچسب ها: شرکت گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.