سخنگوی کاخ سفید مدعی شد سفر پوتین به تهران نشان‌دهنده انزوای سیاسی مسکو و ناتوانی روسیه در پاسخگویی به نیازهای جنگ در اوکراین است.

«کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد شواهد و اطلاعات حاکی از آن است که مسکو تلاش می‌کند مناطق بیشتری از خاک اوکراین را تصرف کند.

به گزارش الجزیره، سخنگوی کاخ سفید در نشستی خبری ادعا کرد: «روسیه در نظر دارد اراضی واقع در دونستک و لوهانسک را ضمیمه خاک خود کند و واحد پولی روبل را در مناطق اشغال شده تحمیل و از دسترسی به اینترنت جلوگیری کند.»

حاکمیت روسیه بر مناطق مختلف اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: «واشنگتن تحریم‌های بیشتری را علیه مسکو در دستور قرار داده است و حاکمیت روسیه بر مناطق مختلف در اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.»

کارین ژان پیر افزود: «ما علاقه‌مند به میانجی‌گری ترکیه برای رهاسازی غلات ضبط شده در بنادر اوکراین هستیم.

پوتین به ایران و کره شمالی نیاز دارد

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای واشنگتن گفت: «سفر پوتین به ایران گواه انزوای او، انزوای روسیه و ناتوانی نظام نظامی او در پاسخگویی به نیاز‌های جنگ است. سفر پوتین به ایران نشان می‌دهد که او قصد ندارد جنگ در اوکراین را متوقف کند. روسیه اکنون منزوی شده است و پوتین به ایران و کره شمالی نیاز دارد.»

به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه هستیم

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «ما به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه روسیه هستیم و در مرحله آینده افراد و نهاد‌های بیشتری را شامل می‌شود.»

وی همچنین درباره ایران نیز مدعی شد: «بازگشت به توافق هسته‌ای ضرورت برنامه موشکی ایران، حمایت این کشور از شبکه‌های تروریستی و امنیت دریایی را حل نمی‌کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۹ تير ۱۴۰۱
لطفاً تو. یکی خفه شو. ،،، نشست بزرگترین قدرت های. آسیا و خاورمیانه یعنی ایران شما را به حسادت وادار می‌کنه ؟؟؟ شما ترکیه رو تحریک به جنگ میکنید اونوقت می‌خواین ایران و روسیه و سوریه ساکت بشیینند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۹ تير ۱۴۰۱
اگه اینو نمی‌گفت چی باید میگفت!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ تير ۱۴۰۱
سفر سران میبایست براساس منفعت دوطرفه ویا نفع جامعه جهانی باشد حالا میخواد به هرکجای دنیا سفرکنند. اگر مثلاً یونایتد استیس باکلاس! به کشورهای اروپایی لاکچری ! سفر کند وهیچ منفعتی برای کسی نداشته باشد چه فایده ای داره درحقیقت رفته مسافرت شخصی!
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۱
دهش دست مار سلیمون تا زنش سقف ایوون. آخه سیاه پوست ایران چه هیزم تری به سیاه پوستان فروخته که تو این طور برای امریکا سینه میزنی؟ خو نه جورج فلوید رو کشتند؟ په اقلا به خاطر روح پر فتوح جورج فلوید سیاه پوست که ما این قدر ازش مردیم و طرفداری کردیم هوای ما رو داشته باش. چون امریکا رحم و مروت که سرش نمیشه. از چه سالی اجداد شاهزاده شما را به بردگی کشاندند و به بندر لیورپول انگلستان آوردند؟ و به چه قیمتی ایشان را فروختند؟ از چهره شما مشخص است که از خانواده های اشرافی افریقا بوده اید. شما در امریکا چه میکنید؟ این مکان مناسب شما نیست.
France
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
آن چیزی که مسلم است ، روسیه و پوتین امروز در بدترین دوران سیاسی - اجتماعی و اقتصادی خود قرار دارد و قابل کتمان نیست مگر اینکه واقعیت ها را نپذیریم . روسیه کاملا" در انزوا قرار گرفته ، تنها با کشورهای که یا شرایط خودش را دارند و در جامعه جهانی مانند ایران در انزوا هستند و یا کشورهای که به دلیل همسایه بودن و فبلا" جز شوروی بودند و جدا شده اند از ترس اینکه مورد تجاوز روسیه قرار بگیرند یک ارتباط الکی دارند مانند آذربایجان و ارمنستان و غیره ! در این بین تنها دو کشور است که چنین شرایطی ندارد اولی چین که کاری به دوست و دشمن ندارد و صرفا" منافع ملی خودش را در نظر می گیرد و ترکیه که به دنبال امتیاز گرفتن از غرب است !!! تنها کشور بازنده در این بین ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۱
پوتین در جنگ می تازد و آمریکا و اروپا که در ناتو تعهد دادند که به کشور مهاجم حمله کنند حتی جرات کوچک ترین حرکت نظامی علیه روسیه را ندارند.
محافل فکری شون مدام از قدرتمند شدن بلوک شرق و پایان دنیای تک قطبی به رهبری آمریکا حرف می زنند.
حالا این سخنگوی کاخ سفید حقایق را برعکس می گه تا دماغ سوخته اش را درمان کنه. هم فکر های غربگراش در ایران هم می گن راست می گه راست می گه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ تير ۱۴۰۱
راست میگه واقعا
France
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۱
اینو راست میگه دیگه به کشورهای مهم راه نمیدن مجبور شده یه سفری به ایران داشته باشه..
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۹:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۱
چرا ایران رو مهم نمیدونید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
مهم مثلا کجاست ؟
اروپا و آمریکا که با پوتین در حال جنگ است
شما کشور دشمنت می روی مهمانی ؟
در اسیا هم که ایران چین از همه مهم تر اند آمده ایران

بعد هنوز جای استعفای دولت های عربی از ناتوی عربی خوب نشده ها
بایدن آمد اعراب متحد کند علیه ایران نتوانست از این شکست بزرگتر ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن
۰۸:۲۸ ۲۹ تير ۱۴۰۱
آره شما راست میگید ...پس سفر بایدن به منطقه رو دقیقا بگید نشانه چیه؟ جز اینکه بایدن به غلط کردن افتاده و حرفهای تبلیغاتی شو علیه بن سلمان پس گرفت و بع عربستان رفت؟ و البته ولیعهد عربستان هم متوجه این قضیه شد وبا برخورد سرد بهش فهموند که دیگه ازاین غلطا نکنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۱
سفر بایدن به کشورهای عربی چه تعبیری داره؟
شیرتون رو دوشیدید یا آقا گاوه لگد زد؟!
فعلا که شما و ناتو جلوی روسیه کم آوردید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۹ تير ۱۴۰۱
پوتین منزوی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
وای
United States of America
ناشناس
۰۷:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
انشااله خبر مرگش هم میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۲۹ تير ۱۴۰۱
تاچشمتون دربیاد
آخرین اخبار