خانه کوچک یاسین، با هدف ارائه خدمت به دختران بالای ۱۴ سال کم‌توان ذهنی خفیف در کرمان افتتاح شد.


سعید شعرباف، شهردار کرمان در آیین افتتاح خانه کوچک یاسین، مرکز نگهداری و توانمندسازی کم‌توانان ذهنی که با حضور معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان، مدیرعامل بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار شهرداری، مدیرعامل انجمن حمایت از کم‌توانان ذهنی استان کرمان و مددکاران و افراد کم‌توان تحت پوشش این مرکز برگزار شد،گفت: یکی از مصادیق اصلی ولایت‌مداری این است که به سراغ اقشار مظلوم جامعه برویم و نکته‌ای که حضرت علی علیه‌السلام در وصیت خود به امام حسن علیه‌السلام تاکید ویژه‌ای بر آن داشتند، رسیدگی به اقشار مظلوم جامعه و کسانی است که اگر مسئولان و خیّران به سراغ‌شان نروند، کسی از آن‌ها دستگیری نخواهد کرد.

او گفت: خیّرانی که این کار بزرگ را انجام دادند مشمول عنایات خاصه امیرالمومنین علیه‌السلام هستند.

شهردار کرمان می گوید: ما در بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار شهرداری با وجود همه مشکلات و محدودیت‌هایی که شهرداری با آن مواجه است، در تعامل با خیّران سخت نمی‌گیریم و در هر نقطه‌ای از شهر که ببینیم خیّران آماده کار هستند و در بازه زمانی کوتاهی می‌توانند کار را تحویل دهند، بدون هیچ محدودیتی درخصوص در اختیار گذاشتن زمین و آماده‌سازی فضای سبز در خدمت آن‌ها هستیم.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان کرمان به‌عنوان قطب خیّران و پیش‌قدم در طرح‌های خیریه پایلوت در کشور مطرح است، گفت: هفته پیش نیز از طرح پایلوت بهداشت دهان و دندان برای مراکز توانبخشی استان رونمایی شد و کرمان در این زمینه الگوی خوبی در سطح کشور است.

احمد شفیعی، با اشاره به اینکه اگر خیّران ازسوی مسئولان حمایت شوند آمادگی راه‌اندازی مراکز پیشرفته و تخصصی را دارند، می گوید: مرکز یاسین در سطح توانبخشی حرفه‌ای یعنی حرکت به سمت استقلال جامعه هدف، قرار دارد.

به گفته او خدمات مراکز توانبخشی صرف نگهداری نیست؛ بلکه شامل ارائه خدمات تخصصی و توانمندسازی افراد می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از کم‌توانان ذهنی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: سعی داریم توان‌یابان تحت حمایت این مرکز از راه اشتغال و توانمندسازی وارد جامعه شوند.

رضا خشنود گفت: خانه کوچک یاسین، به دختران بالای ۱۴ سال کم‌توان ذهنی خفیف، خدمات می‌دهد.

او گفت: این دختران، سرپرست موثر خود را از دست داده‌اند و تلاش داریم آن‌ها را ازطریق مدارس استثنایی، ازدواج و اشتغال وارد جامعه کنیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از کم‌توانان ذهنی استان کرمان می گوید: ساختمان خانه کوچک یاسین در حال حاضر، ظرفیت ۱۰ نفر را دارد، اما امکان توسعه آن و افزایش ظرفیت تا ۲۰ نفر وجود دارد.

خشنود، ضمن تشکر از همکاری شهرداری کرمان و به‌ویژه بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار شهرداری، گفت: مساحت زمینی که خانه یاسین در آن بنا نهاده شده، ۱۵۸۰ متر است که توسط بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار شهرداری کرمان در اختیار مرکز گذاشته شده است.

او با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی مرکز توانمندسازی کم‌توانان ذهنی یاسین، دو میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این ساختمان بسیار مستحکم و اصولی ساخته شده و کلیه هزینه‌های ساخت و تجهیز آن توسط خیّران تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار