دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار اعلام کرد: ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در کشور وجود دارد که ۲۰ میلیون نفر در آن‌ها ساکن هستند.

آقای پارسا گوهری در جلسه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور سلامت مناطق کم برخوردار در تبریزگفت: نخستین گامی که در محلات کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد، ساماندهی نیازمندان است که به هفت گروه زنان سرپرستان خانوار، توانخواهان، خانواده زندانیان، خانواده سرپرست از کار افتاده، خانواده سرپرست معتاد، بدسرپرست و دچار بیماری اعصاب و روان تقسیم‌بندی شده‌اند.

 بعد از شناسایی افراد نیازمند، این افراد باید به ۲ گروه توانمند و غیرقابل توانمند تقسیم‌بندی شوند.

سومین گام، بهداشت، درمان و سلامت است که اجرای پزشک خانواده از طرح‌هایی است که در این حوزه باید از سوی مرکز بهداشت و علوم پزشکی انجام شود.

 ۹۰ درصد هزینه بستری‌ها و ۷۰ درصد بیماران سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، شهرداری و بهزیستی باید لیست‌های شناسایی و ساماندهی نیازمندان را ارائه دهند.

 سامانه اشتغال و سامانه مسکن از هفته آینده برای شهر تبریز قابل دسترس خواهد بود و افراد واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 ۳۴ هزار کودک بازمانده از تحصیل در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که در محلات کم برخوردار زندگی می‌کنند و باید در این طرح مورد توجه قرار گیرند.

موضوع بعدی در توانمندسازی محلات کم برخوردار، حوزه مسکن و عمران است و باید ۳۰۰ هزار مسکن بر اساس ظرفیت مردمی در بافت فرسوده تبریز ساخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.