رئیس انجمن رادیولوژی کشور گفت: میزان مرگ‌ و میر در مبتلایان به سرطان‌ به دلیل عدم غربالگری بیشتر از جهان است.  

مرتضی صانعی طاهری رئیس انجمن رادیولوژی کشور با اشاره به ضرورت غربالگری سرطان‌های مختلف و راه اندازی کلینیک سرطان گفت: در بحث غربالگری‌ انجمن رادیولوژی پیش گام  است. میزان مرگ‌ و میر در مبتلایان به سرطان‌ به دلیل عدم غربالگری بیشتر از جهان است.

او گفت: امکانات و تجهیزات ما کم‌تر از کشور‌های پیشرفته نیست. در خصوص سرطان پستان به ازای هر صد هزار نفر ۲۸مورد ابتلا در کشور به ثبت رسیده است. 

به گفته رئیس انجمن رادیولوژی کشور، بعد از دوسال مجوز برگزاری کنگره رادیولوژی را دریافت کردیم. در دوران کرونا انجمن رادیولوژی اقدامات درخشانی به خصوص در زمینه سی تی اسکن از بیماران با درگیری ریه انجام داده است. 

صانعی گفت: شیوه نامه های مختلف در همان روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا توسط وزارت بهداشت در حوزه رادیولوژی ابلاغ شد، لذا کمیته های مختلف تخصصی در حوزه رادیولوژی برگزار شده است.

گیتی عضو انجمن رادیولوژی گفت: رادیولوژی زنان با هدف بررسی های سرطان های پستان و دهانه رحم انجام می شود. همچنین بررسی سلامت مادر و جنین از اهداف رادیولوژی زنان محسوب می شود. 

به گفته وی،  وزارت بهداشت برنامه غربالگری چهار سرطان اصلی را در سطوح مختلف آغاز کرده است.

ضرورت رعایت تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی 

رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: از انجمن های مختلف انتظار دارم به بحث های حرفه ای و اخلاق پزشکی توجه داشته باشند و در این شرایط تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی را رعایت کنند.  

به گفته وی رادیولوژی چشمان بینای علم پزشکی است و هیچ رشته ای بدون رادیولوژی قادر به ادامه کار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار