معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برداشت زودهنگام سیب زمینی از مزارع روستا‌های تابعه شهرستان اردبیل آغاز شده است.

احمد شهریار گفت: همه ساله برداشت محصول سیب زمینی در استان اردبیل از شهریور ماه آغاز می‌شد ولی امسال علاوه بر جذابیت بازار و بالا بودن نسبی نرخ خرید و فروش سیب زمینی، کشت زودهنگام و فرا رسیدن زمان برداشت نیز موجب شده که زمان برداشت این محصول حداقل یک ماه به جلو بیفتد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: بر اساس مشاهدات میدانی برداشت محصول سیب زمینی در مزارع روستای "نیار" شهرستان اردبیل آغاز شده و محصول برداشت شده روانه بازار مصرف استان شده است.

به گفته او، برداشت سیب زمینی اغلب در مزارعی آغاز شده که محصول آنها در اواخر فصل زمستان و به صورت زودهنگام کشت شده است.

شهریار کشت و برداشت زودهنگام محصول سیب زمینی را موجب تعدیل بازار و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست و گفت: ورود تدریجی محصول به بازار موجب می‌شود که کشاورزان محصول خود را به قیمت مناسبت‌تری بفروشند و خریداران نیز با قیمت‌های پایین‌‎تری سیب زمینی را تهیه کنند.

او می گوید: در سال‌های گذشته به علت برداشت همزمان سیب زمینی در محدوده زمانی چند هفته در همه نقاط استان اردبیل و افزایش عرضه، قیمت این محصول به شدت افت می‌کرد و کشاورزان متضرر می‌شدند ولی با کاشت و برداشت زودهنگام، بازار خرید و فروش سیب زمینی در اردبیل تعدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت محصول سیب زمینی در بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین و نیر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود که از این میزان سطح زیر کشت، ۸۱۴ هزار تن محصول سیب زمینی در سال زراعی جاری تولید و روانه بازار شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.