مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از رسیدگی به ۱۹۳ پرونده تخلفات استاندارد از ابتدای امسال خبر داد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده‌های مرتبط با موضوع استاندارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر تخلفی در این چارچوب صورت بگیرد، با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد.

غلامرضا سالاری از رسیدگی به ۱۹۳ پرونده تخلفات استاندارد از ابتدای امسال خبر داد و گفت: متخلفین این پرونده‌ها بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند و علاوه بر این ۱۰ واحد تولید محصولات غیراستاندارد نیز پلمپ شده است.

او به حساسیت رعایت قوانین استاندارد توسط تولیدکنندگان اشاره و گفت: عدم اجرای استاندارد و قوانین مربوط به آن از سوی تولیدکنندگان ممکن است باعث بروز خسارات جبران ناپذیری گردد که این مهم نظارت مستمر بر این حوزه را می‌طلبد.

سالاری اضافه کرد: بدین منظور گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و مقرر شده پرونده‌های متشکله در این رابطه نیز با جدیت رسیدگی و مجازات‌های سنگینی برای متخلفان اعمال شود.

محکومیت مالک کامیونت قاچاق 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: ماموران مبارزه پلیس امنیت اقتصادی یک دستگاه کامیونت خارجی فاقد اسناد و مدارک گمرکی را که در یک پارکینگ عمومی پارک شده بود توقیف کردند.

غلامرضا سالاری گفت: طبق بررسی‌های فنی مشخص شد که پلاک این خودرو جعلی و شماره موتور و شاسی آن نیز دستکوب است.

سالاری از شناسایی مالک کامیونت و تشکیل پرونده تعزیراتی برای وی خبر داد و گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که این کامیونت را بدون پرداخت عوارض گمرکی و بطور قاچاق وارد کشور کرده که با احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط کامیونت و جریمه ۱۷ میلیارد ریالی متهم صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار