طرح مهارت‌های اجتماعی نوجوان امروز یا «مانا» برنامه ایست که به نظر می‌رسد با بخش‌های متنوع و کاربردی که پیش بینی کرده است بتواند گام‌های ارزشمندی در زمینه تربیت نوجوان موفق و شکوفایی استعداد‌های نوجوانان بردارد.

خدیوی گفت: نوجوان امروز استعداد‌های زیادی دارد، اما گاهی فرصتی برای شکوفایی استعداد‌های خود پیدا نمی‌کند و شرایط برای پرورش توانمندی‌های درونی او فراهم نمی‌شود.

مدیر فرهنگسرای گفتگو و متولی طرح  «مانا» گفت: چنین نوجوانی در آینده‌ای نزدیک به افراد بیکار دارای مدرک در جامعه اضافه می‌شود و نمی‌تواند جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

او گفت: ما باید بستری را فراهم کنیم تا موسسات فرهنگی و تشکل‌های خلاق که می‌توانند چند سال با این نوجوان همراه شوند و تجربه‌های اجتماعی نوجوانان را افزایش دهند، بتوانند با نوجوانان و خانواده‌ها ارتباط موثر داشته باشند.

خدیوی گفت: طرح مانا قرار است همین اتفاق و ارتباط را رقم بزند و حلقه واسط میان موسسات و تشکل‌های تربیتی و فرهنگی را که به صورت تخصصی در زمینه استعداد یابی و تربیت نوجوانان فعالیت می‌کنند و خانواده‌ها و نوجوان‌های آن‌ها باشد.

او گفت: از جمله سرفصل‌های مهمی که در طرح مانا دنبال می‌شود می‌توان به تقویت روابط با والدین و فامیل، کار، نوآوری و تولید، نوجوان مشهدی خادم بین المللی امارضا، موضوع تصمیم گیری و مدیریت زمان، سواد رسانه، الگو‌ها و قهرمان‌ها اشاره کرد.

خدیوی گفت: باور ما این است نظام ملی تعلیم و تربیت ما مثل آموزش و پرورش، خانواده، صدا و سیما، فضای مجازی و تمام بخش‌هایی که در زمینه تربیت نوجوان در حال نقش آفرینی هستند، توانایی لازم در جهت توانمند سازی نوجوان برای برپایی یک زندگی با کیفیت را ندارند.

او گفت: این طرح قرار است زمینه ساز افزایش مهارت‌های اجتماعی نوجوان شود و ما بستری را فراهم کنیم تا در یک فرآیند مشخص با افراد مشخص ارتباط مخاطب با تشکل‌های تربیتی تخصصی را تسهیل کنیم.

او گفت: این برنامه در یک بازه زمانی ۳ ساله طرح ریزی شده است. در فاز اول که تا چند روز آینده آغاز خواهد شد و تا اوایل سال آینده ادامه خواهد داشت ما به دنبال جذب  ۶ هزار نوجوان دختر و پسر دوره اول متوسطه هستیم.

خدیوی گفت: پس از جذب این ۶ هزار نوجوان، آن‌ها را در موقعیت‌های مختلفی که توسط باشگاه و با کمک موسسات و تشکل‌های تربیتی ایجاد شده قرار می‌دهیم تا نقش آفرینی و تجربه اندوزی کنند.

مدیر فرهنگسرای گفتگو گفت: چشم انداز ما این است بتوانیم در این طرح حدود ۴۰ هزار نوجوان دختر و پسر مشهدی را برای داشتن آینده‌ای روشن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.