رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت استاندار تشکیل شود و پروژه‌های بزرگی که نیازمند حمایت مسئولان ارشد دارد در این کارگروه مطرح شود.

محمد نورصالحی درخصوص انتقاد استاندار اصفهان مبنی بر عدم اطلاع رسانی مناسب اقدامات عظیم عمرانی که در حال انجام است، گفت: این انتقاد مطرح شد که چرا این اقدامات و کارهای عظیمی که در زیر زمین انجام می‌شود رسانه‌ای نمی‌شود. مردم باید بدانند در حوزه حمل و نقل چه برنامه گسترده‌ای در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان می گوید: قرار شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت استاندار تشکیل شود و طرح های بزرگی که نیازمند حمایت مسئولان ارشد دارد در این کارگروه مطرح شود.

به گفته او، حلقه حفاظتی، محور تشریفات از سمت فرودگاه و محور بهارستان از جمله این طرح هاست. در همین راستا معتقدیم مترو طرح اول استان اصفهان و صددرصد منافع آن متوجه مردم است. 

نورصالحی گفت: تکمیل ادامه خط یک مترو به طرف میدان استقلال در برنامه و فراخوان برای انتخاب پیمانکار در حال انجام است. امیدواریم طی دو الی سه سال آینده اتصال خط یک به بهارستان و ایستگاه سپاهان شهر و راه‌آهن به سمت کامل‌تر شدن پیش رفته و خط دو به سمت بهره برداری برود.

او می گوید: ابعاد طرح ها، میزان سرمایه‌گذاری و لزوم حمایت دولت در حوزه حمل و نقل می‌تواند دستاورد خوبی در دوره کنونی مدیریت شهری و ایجاد محیطی بهتر برای زندگی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان می گوید: در حوزه اتوبوسرانی نیز نیازمند حمایت و سرمایه گذاری بیشتری هستیم،  امسال هزینه‌ها به خصوص در بخش جاری، به صورت غیرقابل پیش بینی بالا رفت، در عین حال بازسازی اتوبوس‌ها و افزایش تعداد ناوگان از ۶۰۰ دستگاه موجود به حداقل ۱۰۰۰ دستگاه جزو تاکیدات شوراست و همچنان بر تحقق آن مصر هستیم.

او گفت: در این زمینه با مشکل منابع مالی مواجه هستیم، پیگیری استاندار اصفهان نیز می‌تواند برای تحویل اتوبوس‌هایی که مبلغ آن پرداخت شده موثر باشد.  از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری این انتظار می‌رود که به صورت روزانه این مسائل را دنبال کند تا اول مهر برای تردد در سطح شهر با مشکل مواجه نباشیم.

نورصالحی گفت: روز گذشته در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهری، دستگاه حفار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد این ایستگاه شد. براساس گزارش‌های اعلام شده پیشرفت سفت کاری این ایستگاه به ۶۵ درصد رسیده است. همچنین براساس گزارش‌ها، بخش عمرانی خط دوی مترو تا امروز ۳۸ درصد پیشرفت کرده و عملیات عمرانی مترو از ایستگاه دارک تا ایستگاه ابتدای خیابان شهید اشرفی اصفهانی با ۱۵ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه در حال انجام است. 

او می گوید: فعالیت عمرانی در این خط از دو سمت در حال انجام است و عملیات سفت‌کاری ۱۳ ایستگاه پیشرفت خوبی داشته است. همچنین درباره اسامی تصمیم براین شد که مانند خط یک مترو، نام‌های ۱۶ ایستگاه در شورای نام گذاری مطرح شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بخش عمرانی و حفاری تونل، کار به خوبی در حال پیشرفت است. توقعی که داریم این است که زمینه شروع نازک کاری از همین ماه‌ها به صورت مشارکتی انجام شود. طی قراردادی که با شرکت مپنا در شورای اقتصاد تصویب شده، صفر تا ۱۰۰ عملیات خط دوی مترو به عنوان یک طرح رسمی تضمین شده توسط دولت توسط این شرکت انجام خواهد شد.

نورصالحی گفت: با توجه به فراهم شدن بسترها، برنامه تکمیل این خط می‌تواند ۳۶ ماهه باشد و شورا نیز موضوع را پیگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۸ تير ۱۴۰۱
گسترش مترو به سمت فولاد شهر و زرین شهر هم میتواند بر روی بهتر و روانتر شدن مسیر حمل و نقلی این شهرها با مرکز استان کارگشا باشد