سرپرست فرمانداری قصرشیرین از موافقت وزیر کشور برای باز شدن مسیر مرز خسروی جهت تردد زائران اربعین خبر داد.

محمد حیدری گفت: پیگیری‌های موثر و اهتمام قابل تقدیر استاندار در سفر رئیس‌جمهور و هیات وزیران به کرمانشاه موضوع بازگشایی مرز خسروی با وزیر کشور مطرح شد که با توجه به پتانسیل‌ها و مجموعه امکانات امکانات ظرفیت‌هایی که در قصرشیرین و مرز خسروی وجود دارد وزیر کشور با بازگشایی مرز خسروی به روی زائران موافقت نمود.

حیدری گفت: برای هماهنگی بیشتر در جلسه روز یکشنبه هفته جاری ستاد اربعین استانی ارزیابی‌های اولیه و کار‌هایی که باید برای بازگشایی مرز انجام می‌شد بررسی و هماهنگی‌های لازم انجام شد و استاندار هم خبری کردند، اما پس از چند ساعت مقامات عراقی اعلام کردند که برای ارائه مطلوبتر خدمات به زائران نیاز به تامین امکانات و نصب تجهیزاتی در مرز دارند که ما هم با این درخواست مقامات عراقی موافقت کردیم و قدری زمان به تاخیر افتاد.

به گفته حیدری، این مرز به روی زائران در روز‌های آینده بازگشایی خواهد شد و ما آمادگی کامل داریم، اما نیاز به هماهنگی با مقامات عراقی هست که اکنون یک هیات از جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در بغداد در حال رایزنی با مقامات ارشد عراقی هستند.

نکته‌ای که اهمیت دارد این است که زائران باید برای سفر به عراق به روادید نیاز ندارند، اما باید گذرنامه معتبر با ۶ ماه تاریخ اعتبار و کارت واکسیناسیون کرونا حتماً ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.