دستیار رئیس جمهور روسیه در مصاحبه جدید خود در خصوص افزایش مشارکت تجاری با ایران صحبت کرده است.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه از برنامه‌های تهران و مسکو برای ارتقای روابط دوجانبه تا سطح مشارکت استراتژیک خبر داد.

در آستانه سفر ولادیمیر پوتین به ایران، مقامات دو کشور از افزایش روابط تجاری با یکدیگر خبر داده اند. ساعاتی پیش نیز سخنگوی کرملین از حذف احتمالی دلار در تجارت ایران و روسیه خبر داد و تاکید کرد تجارت دو کشور تنها در چند ماه گذشته به میزان ۳۰ درصد افزایش داشته و این روند در آینده ادامه خواهد یافت.

از نقض حاکمیت دمشق حمایت نخواهیم کرد

به گزارش المیادین، دستیار پوتین همچنین در خصوص وتو کردن ادامه ارسال کالا از گذرگاه‌های برون مرزی به خاک سوریه گفت: «مسکو از پایان دادن به مکانیسم کمک‌های سازمان ملل متحد از طریق ترکیه به خاک سوریه حمایت می‌کند، زیرا این اقدام ناقض حاکمیت دمشق است».

او می‌گوید: «آمریکا و متحدانش همچنان به سیاسی کردن موضوع ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه ادامه می‌دهند. این در حالی است که واشنگتن و متحدانش به تعهدات خود در حمایت از بازسازی زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی در سوریه عمل نکرده اند».

گفتنی است ده روز پیش، روسیه قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید یک‌ساله بازبودن گذرگاه‌های مرزی از سمت ترکیه به سوریه را وتو کرد. روسیه می‌گوید این مدت زمان بسیار زیاد است و تمدید یک ساله آن ضرورتی ندارد. این کشور که یکی از اعضای دارای حق وتو است، تنها خواستار تمدید ۶ ماهه این کمک‌های بشردوستانه شده و می‌گوید کمک‌ها باید از خاک سوریه به شمال غرب (محل درگیری) برود؛ نه از ترکیه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۷ تير ۱۴۰۱
روابط تجاری روسیه و ایران ، اندک هست
آخرین اخبار