معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآبادگفت با روند افزایشی شیوع کرونا از هر ده بیمار دارای علائم کرونا در شهرستان، آزمایش ۸ نفر مثبت بوده است.

دکترعظیمی در جلسه ستاد کرونا این شهرستان گفت : از ۲۴ تیر ماه رنگ بندی کرونا تغییر ناگهانی پیدا کرد و بیشتر شهرها از رنگ آبی به زرد تبدیل شده اند.

او با اشاره افزایش مراجعات سرپائی و تعداد بستری اورژانسی گفت : آخرین آمار بستری تا شب گذشته، ۸ مورد بوده است که این موارد منفی و مشکوک هستند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآباد تعداد روزانه مرگ مشکوک در اسدآباد در طول هفته گذشته را یک مورد آقای ۷۶ ساله عنوان کرد.

عظیمی گفت: افراد بالای ۱۸ سال و افراد با بیماری‌های زمینه ای در هرسنی و کادر بهداشت و درمان که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن آنها گذشته باشد می توانند جهت دریافت دز چهارم واکسن کرونا به کلیه مراکز بهداشتی درمانی و خانه ها و پایگاه‌های بهداشت مراکز بهداشتی اعلام شده از سوی معاونت بهداشت علوم پزشکی مراجعه کنند و تمامی افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که بیماری زمینه ای دارند نیز جهت دریافت دز سوم و درصورتی که ۶ ماه از دز سوم گذشته برای دریافت دز چهارم حتما مراجعه کنند .

او افزود: باتوجه به مناسبت های پیش رو و آغاز پیک هفتم کرونا، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کرونا مانند فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق دز واکسن سوم و چهارم ضروری است.

گلودرد، آبریزش، گرفتگی صدا ،خستگی ، از بین رفتن حس چشائی و سرفه از علائم شایع سویه جدید کرونا است.

فرماندار اسدآباد هم در این جلسه گفت: رنگ بندی کرونا در اسدآباد به زرد تغییر پیدا کرده و رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا و استفاده از ماسک الزامیست و از روز سه شنبه تمامی دستگاه‌ها باید با رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از ماسک فعالیت خود را آغاز کنند و از ارائه خدمات به کسانی که ماسک نزده اند خودداری کنند.

حسینعلی شرکائی افزود: باتوجه به آغاز پیک هفتم کرونا در کشور، وضعیت کرونائی شهرستان از آبی به وضعیت زرد تغییر پیدا کرده، بنابراین همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید در اولویت همشهریان  باشد.

او افزود: همه غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، اماکن فرهنگی، مذهبی، هنری و ورزشی با توجه به رنگبندی‌ها همچنان با هفتاد درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

او گفت: تمام واحد‌های صنفی و اقامتی موظف هستند نسبت به اخذ کد QR واحد خود اقدام کنند و با واحد‌های متخلف حتما برخورد شود.

شرکایی می گوید: برگزاری مراسم ترحیم و نوعید در مساجد شهرستان، چه در شهر و یا روستا با توجه به پیک هفتم کرونا در آرامستان‌ها صورت بگیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.