صدها خبرنگار افغانستانی در پاکستان خواستار انتقال به کانادا شدند

خبرنگاران افغانستانی در پاکستان که شمارشان بیش از ۳۵۰ نفر می‌رسد می‌گویند که آنان شامل ۴۰ هزار پناهجویی هستند که دولت کانادا وعده‌ پذیرش آنان را داده بود.

گروهی از خبرنگاران افغانستانی که پس از تسلط طالبان به پاکستان رفته‌اند، می‌گویند که در شرایط سخت و بی‌سرنوشتی به ‌سر می‌برند.

پس از اعلام دولت کانادا برای پایان دادن به روند پذیرش پناهجویان افغانستان، اکنون خبرنگارانی که در پاکستان به سر می‌برند می‌گویند کانادا به آنان وعده خروج داده است؛ اکنون خواهان رسیدگی به پرونده‌هایشان هستند.

این خبرنگاران در گردهمایی اعتراضی با صدور قطعنامه‌ای از دولت کانادا خواسته‌اند که به پرونده‌هایشان رسیدگی و زمینه‌ انتقال آنان را فراهم کند.

این خبرنگاران که شمارشان بیش از ۳۵۰ نفر می‌رسد می‌گویند که آنان شامل ۴۰ هزار پناهجویی هستند که دولت کانادا وعده‌ پذیرش آنان را داده بود.

این خبرنگاران می‌گویند که دولت کانادا تاکنون هیچ اقدامی برای تخلیه خبرنگاران روی دست نگرفته است.

این گروه از خبرنگاران گفته اند که از ترس مرگ به پاکستان پناهنده شده‌اند و ماه‌ها است که در شرایط خیلی سخت روحی و روانی قرار دارند و انتظار دارند که حکومت کانادا هرچه زودتر شرایط انتقال آنان را مساعد سازند.

رسانه‌های کانادا به‌تازگی گزارش داده‌اند که برنامه ویژه‌ مهاجرتی این کشور برای شهروندان افغانستان با پردازش آخرین درخواست از ۱۸ هزار درخواست پایان خواهد یافت و روند پذیرش درخواست جدید متوقف شده است.

در پی تسلط طالبان بر افغانستان، صدها خبرنگار و فعال حقوق بشر به پاکستان پناه بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.