فرماندار تفت گفت: در حال حاضر تنها دهستان سخوید به‌عنوان نقطه محروم شهرستان شناخته شده است.

محمد دهشیری گفت: بودجه شهرستان تفت در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۲۰ میلیارد ریال است که حدود ۱۱۰ میلیارد ریال آن در شهرستان پیرامون نحوه توزیع آن تصمیم‌گیری می‌شود.

فرماندار تفت گفت: سخوید از اعتبارات سه درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای اجرای پروژه‌های عمرانی بهره‌مند‌می شود.

به گفته او: با توجه به اعتبارات محدود شهرستان در بودجه ۱۴۰۱ نیاز است مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان تلاش خود را برای جذب اعتبارات ملی با رایزنی با دستگاه‌های استانی به‌کارگیرند.

دهشیری، فرماندار تفت این مطالب را در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان بیان کرد.

دهشیری گفت: بودجه تعمیرات و تجهیزات موردنیاز ادارات نیز به صورت استانی توزیع خواهد شد و ضروری است مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان رایزنی لازم با مدیرانی استانی برای جذب این اعتبار را در دستور کار قرار دهند.

مقام عالی دولت شهرستان تفت گفت: در جلسات با مسئولان استانی خواستار تجدیدنظر پیرامون موضوع نقاط محروم شهرستان شده‌ایم و اعتقاد داریم نقاط بیشتری از شهرستان با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر باید به‌عنوان نقطه محروم شناخته شده تا امکان جذب اعتبار سه درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای آن نقاط نیز فراهم شود.

فرماندار تفت گفت: اولویت تخصیص اعتبار برای پروژه‌های عمرانی با پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا است تا امکان بهره‌برداری از آن پروژه فراهم شود و برای تعریف پروژه جدید حتماً باید مراحل ماده ۲۳ آن تا خرداد به سرانجام رسیده باشد.

دهشیری گفت: در سه‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ میلیارد ریال اعتبار روستا‌های فاقد دهیاری نیز در اختیار بخشداری‌ها قرارگرفته است و انتظار می‌رود بخشداران برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار را در روستا‌های فاقد دهیاری انجام داده تا جذب این اعتبار نیز به‌موقع صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار