برنامه‌هایی در اپ استور آیفون که از کاربران کلاهبرداری می‌کند

اپل، کاربران خود را در منابعی که می‌توانند اپلیکیشن‌ها را دریافت کنند محدود کرده، اما همچنان افراد زیادی قربانی کلاهبرداری می‌شوند.

اپل کنترل دقیقی روی برنامه‌هایی که دارندگان آیفون می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، دارد.

بر اساس گزارش فون آرنا، کاربران iOS می‌توانند برنامه‌های مورد نیاز خود را فقط از اپ استور دانلود کنند. این شرکت همچنین ۳۰ درصد کمیسیون از توسعه دهندگان می‌گیرد.

این اقدامات که البته ناعادلانه بودن آن از طرف برخی توسعه دهندگان مطرح شده، ظاهرا برای ایمن نگه داشتن کاربران طراحی شده اند. با این حال بسیاری از برنامه‌های تقلبی که از کاربران کلاهبرداری می‌کنند، هنوز در فروشگاه رسمی برنامه‌های اپل وجود دارند.

طبق بررسی‌هایی که اخیرا صورت گرفته، اپل در مورد ۱۳۳ برنامه تقلبی که در مارس ۲۰۲۱ در فروشگاه اپلیکیشن این شرکت پیدا شد، هیچ کاری انجام نداده است. در آن زمان این نرم افزار‌های کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده بودند و درآمدی معادل ۳۶۵ میلیون دلار داشتند.

۱۵ ماه بعد، همچنان ۸۴ مورد از آن برنامه‌ها در اپ استور وجود دارند. این برنامه‌ها fleeceware نامیده می‌شوند و برای فریب دادن کاربران سیستم عامل‌های مختلف طراحی شده اند. این برنامه‌ها در حالی که هیچ چیز مخربی در کد آن‌ها وجود ندارد و اطلاعات شما را نمی‌دزدند، اما همچنان بسیار خطرناک هستند، زیرا هزینه‌های ناخواسته‌ای را روی دست کاربران می‌گذارند.

طبق برآورد‌ها این اپلیکیشن‌ها به صورت سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از کاربران کلاهبرداری می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها ۷.۲ میلیون بار دانلود شده اند و هر ماه ۸.۶ میلیون دلار درآمد دارند.

اپ استور

شناسایی چنین برنامه‌هایی چندان سخت نیست. بیشتر آن‌ها برنامه‌های سرگرمی مانند ابزار‌های موسیقی مجازی یا ابزار‌های کاربردی مانند چراغ قوه و ماشین حساب هستند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در قالب فیلتر‌ها یا ویرایشگر‌های عکس یا ویدیو،

تقویت‌کننده‌های حجم صدا، بازی‌های مبتنی بر آزمون یا تصاویر پس زمینه در کمین کاربران باشند.
این برنامه‌ها کاربران را با یک دوره رایگان فریب می‌دهند، اما با هزینه‌های پنهانی برای کاربران همراه هستند. همچنین این اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی شده اند که لغو اشتراک از خدمات آن‌ها بسیار دشوار است، بنابراین ممکن است حتی پس از اینکه آن‌ها را حذف کردید، همچنان هزینه‌هایی را برای شما بتراشند.

چرا اپل این برنامه‌ها را از اپ استور حذف نمی‌کند؟

با توجه به اینکه شناسایی این برنامه‌ها آسان است، به نظر می‌رسد که اپل بیشتر به سهم ۳۰ درصدی، تجارت تبلیغات جستجو، و سودآوری از طریق اپ استور اهمیت می‌دهد تا محافظت از کاربران در برابر برنامه‌های کلاهبرداری. حداقل این چیزی است که کارشناسان به آن باور دارند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار