مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی بهبهان «دارویار» را خدمتی نو به مردم دانست و از بهره‌مندی همه دهک‌های جامعه از یارانه دارو خبر داد.

صغری حدادی فرد می‌گوید: با اجرای طرح «دارویار» هزینه پرداختی از جیب بیماران ثابت مانده و با افزایش پوشش بیمه‌ای دارو و پرداخت یارانه سلامت، شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم خواهیم بود.

او با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه در طرح بیمه سلامت افزود: با هماهنگی‌های انجام شده از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور ۳ دهک اول جامعه به صورت خودکار بیمه سلامتشان فعال شده و سایر افراد جامعه که هیچگونه بیمه درمانی ندارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب درخواست بیمه سلامت خود را ثبت نمایند.

به گفته خانم حدادی فرد با افزایش سطح بیمه و اجرای طرح دارویار، برخی از دارو‌هایی که برای بیماران خاص، قلبی و عروقی و دیابتی استفاده می‌شود و قبلاً شامل بیمه نبودند نیز به بیمه اضافه شدند تا پس از اجرای طرح دارویار متضرر نشوند.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به اضافه شدن ۳۶۶ قلم دارو به لیست بیمه‌ای دارو‌ها گفت: پوشش بیمه‌ای این دارو‌ها به گونه‌ای تعیین شد که بیمار متضرر نشود و ۱۲۰ قلم از دارو‌های پر مصرف نیز به دستور رئیس جمهور، درصورت تهیه از مسیر بیمه‌ای تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

البته این مقام مسئول اطمینان داد که با اجرای طرح «دارویار» تمامی داروخانه سهم پرداختی بیمه و بیمار را اعلام می‌نمایند تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

او مدعی شد که کارشناسان مربوطه از داروخانه سطح شهر به صورت سرزده به داروخانه می‌روند و در شبانه روز گذشته از تمامی داروخانه‌های سطح شهر بازدید به عمل آمد و در طی بازدید پوستر‌های راهنمایی طرح دارویار در داروخانه‌ها نصب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.