مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر از اقشار کم درآمد استان با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت رایگان بیمه شدند.

اربابی گفت: طرح فراخوان بیمه رایگان زنان باردار و فرزندانشان از پایان اردیبهشت و همچنین طرح فراخوان بیمه تمامی افراد فاقد بیمه و به ویژه پوشش بیمه‌ای رایگان سه دهک پایین جامعه همزمان با سراسر کشور از اول خرداد در خراسان جنوبی آغاز شد که در قالب این طرح‌ها تاکنون ۱۵ هزار و ۱۲۱ نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او گفت: ۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر از این افراد جزو سه دهک پایین استان هستند که ۱۰ هزار و ۱۲۱ نفر آن‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان معرفی شده و بیمه سلامت آنان به صورت رایگان فعال شده است.

اربابی گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از افراد سه دهک پایین استان هم از سوی کارشناسان بیمه سلامت خراسان جنوبی شناسایی و بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: حدود ۲ هزار نفر از افراد فاقد بیمه در محلات کم برخوردار و حاشیه نشین شهر‌ها نیز از سوی کارشناسان بیمه سلامت خراسان جنوبی شناسایی و زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

او تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان در خراسان جنوبی را حدود ۶۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۴۹۷ هزار نفر در خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت اند که در قالب ۵ صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان، ایرانیان، کارکنان دولت، سایر اقشار، و روستائیان و عشایر ساماندهی شده اند.

همچنین طبق اعلام بیمه سلامت استان افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه اینترنتی خدمات شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا سامانه موبایلی بیمه سلامت من برای بهره مندی از پوشش بیمه سلامت نام نویسی کنند که سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی سوالات آنان در این خصوص است.

برای افرادی که شماره همراه آن‌ها در سامانه بیمه سلامت ثبت شده پیامک اطلاع رسانی فعال شدن بیمه ارسال می‌شود و سایر افراد می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از اعتبار بیمه پایه خود مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.