مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک ار انتقال مادر باردار توسط بالگرد اورژانس شهرکرد از کوه‌های صعب‌العبور منگشت منطقه غارون به این شهرستان خبر داد.

کرامت جاودان زاده گفت: پس از اطلاع و پیگیری‌های تیم سلامت مرکز بهداشت شهرستان باغملک پیرامون موضوع مادر باردار که در کوه‌های منگشت بصورت عشایری سکونت داشتند، با پیگیری‌های شبانه روزی مسئولین شهرستانی و استانی اعم از حوزه بهداشت، درمان و فوریت‌های پزشکی و اعزام بالگرد اورژانس از شهرکرد استان چهارمحال بختیاری به مناطق کوهستانی حدفاصل سرقوچ و غارون مادر باردار از کوه‌های صعب‌العبور به مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی صیدون انتقال و پس از تحویل به تیم سلامت این مرکز با آمبولانس به بیمارستان شهید طباطبایی باغ‌ملک اعزام شده و در حال دریافت مراقبت‌های بالینی است.

او  ضمن تقدیر از همکاران و مسئولین محترم استانی و شهرستانی گفت؛ با توجه به خطراتی که مناطق عشایری و کوهستانی برای شرایط زایمان ایمن مادران باردار به دنبال دارد و جابجایی آنان دارای دشواری‌های بسیار زیادی است، از مردم و عشایر شریف منطقه  خواست که از انتقال مادران باردار به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی خودداری کنند.

 قبل از انجام انتقال این مادر باردار توسط بالگرد، یک بار پرواز بالگرد و دو بار اعزام تیم‌های سلامت، فوریت‌های پزشکی و هلال احمر شهرستان باغملک صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.