استاندار قزوین گفت: تعداد بالایی تراکنش‌های صوری در نانوایی‌ها انجام که با نانوایان متخلف در این زمینه سریعا برخورد قانونی و جدی می‌شود.

 محمد مهدی اعلایی در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به تراکنش‌های کارتخوان های بانکی نصب شده در نانوایی‌ها گفت: مقدار بالایی تراکنش‌های صوری در نانوایی‌ها انجام می‌شود که با نانوایان متخلف در این زمینه برخورد قانونی و جدی می‌شود.

اعلایی با اشاره به تعطیلی بی ضابطه برخی از نانوایی ها؛ از کم کاری مدیران برای نظارت بر نانوایی‌ها و تعطیلی بی ضابطه آن‌ها انتقاد کرد.

برخی از نانوایی‌های استان صادقانه فعالیت می‌کنند و حتی پول تامین کرایه نانوایی هایشان را ندارند، ولی برخی از نانوایی‌ها ماهیانه ۳۰۰ کیسه آرد دریافت می‌کنند و معلوم نیست توانایی پخت این مقدار آرد سهمیه را دارند یا خیر.

استاندار دستور داد درباره سهمیه بندی آرد بازبینی شود چرا که برخی از نانوایی‌ها اصلا کار نمی‌کنند و ۳۰۰ کیسه سهمیه دارند و نباید برای کسی رانت بوجود بیاید.

نانوایی‌های روستایی با هزینه‌های بسیار سنگین آرد مورد نیازشان را تامین می‌کنند که این موضوع بر قیمت تمام شده نان و هزینه‌های نانوایی اثرگذار است.

 با سیستم‌های هوشمند نصب شده در نانوایی‌ها نیاز نیست که به صورت حضوری به نانوایی‌ها سربزنید فقط بر اساس اطلاعات تراکنش‌های بانکی به نانوایی‌های متخلف سرکشی کنید. استاندار بازرسی جهاد کشاورزی و غله را موظف کرد سریعا به نانوایی‌های متخلف که تراکنش‌های بالایی دارند و تعطیلی آن‌ها بیشتر است سر بزنند.

استاندار به مسئولان بانک‌های استان برای اتصال داده‌های بانکی نانوایی‌ها به مراکز نظارت و ارزیابی تذکر جدی داد.

 باید بر آرد روستایی نظارت جدی شود چرا که بیشترین تخلفات در روستا‌ها ست و روستائیان برای خرید نان به شهر‌ها مراجعه می‌کنند.

 دهیاری‌ها مسئول نظارت بر توزئع و دریافت آرد سهمیه بندی هستند و اگر دهیار یا فرمانداری متخلفان را شناسایی و معرفی کند از طرف استاندار پاداش دریافت می‌کند.

بر اساس دستور استاندار نانوایی‌ها باید ساعات فعالیت و تعطیلی شان را در نانوایی‌ها نصب کنند.

پیله فروش معاون اقتصادی استاندار نیز گفت: افزایش قیمت حمل آرد غیرقابل اجتناب است و حق شرکت‌های حمل این است که کرایه هایشان افزایش یابد.

افزایش قیمت پیشنهادی برای حمل آرد کمتر از ۵ درصد قیمت نان را افزایش می‌دهد که در حال حاضر قیمت نان پس از اجرای طرح تحول ۱۵ درصد برای دولت افزایش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.