مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت:پروازهای برگشت حجاج اصفهانی با ۱۹ پرواز انجام می‌شود که حدود چهار هزار و ۳۷۶ زائر را به استان منتقل می‌کنند.

ابوذر ضیایی از آغاز عملیات بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام به استان اصفهان از فردا ۲۶ تیر خبر داد وگفت: پرواز‌های برگشت حجاج اصفهانی با ۱۹ پرواز انجام می‌شود که حدود چهار هزار و ۳۷۶ زائر را به استان منتقل می‌کنند.

پرواز‌های بازگشت حجاج استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در فرودگاه اصفهان از بیست و ششم تیر آغاز می‌شود و تا سوم مرداد ادامه دارد.

تاکنون جلساتی با همکاران مرکز بهداشت استان برگزار و زیرساخت‌های مد نظر مسئولان بهداشتی استان برای ورود حجاج آماده شده است.

به گفته او از همکاران شبکه بهداشت استان تقاضا داریم تا مانند گذشته با نیروی بیشتری در فرودگاه مستقر باشند تا مسافران قبل از گیت گذرنامه، توقف کمتری داشته باشند.

بجز پرواز‌های حجاج بیت الله الحرام، پرواز‌های خارجی دیگری هم از کشور‌های عراق، ترکیه، امارات، قطر و کویت برگزار می‌شود و احتمال همزمانی این پرواز‌ها بویژه با پرواز‌های نجف وجود دارد.

ضیایی می‌گوید: کلیه تمهیدات لازم از سوی اداره کل فرودگاه‌های استان و سایر سازمان‌ها و نهاد‌های خدمت رسان در سطح فرودگاه شهید بهشتی برای استقبال مطلوب از زائرین خانه خدا پیش بینی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به حضور استقبال کنندگان از حجاج گفت: استقبال کنندگان بیرون از ترمینال و در فضای باز حضور خواهند یافت و هیچگونه ازدحامی در داخل ترمینال وجود نخواهد داشت.

امسال چهار هزار و ۱۵۶ زائر از استان اصفهان در قالب ۳۱ کاروان و ۲۲۰ زائر از استان چهارمحال و بختیاری در قالب ۲ کاروان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پرواز‌های داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.