سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مقامات قضایی با پیشنهاد زیست محیطی ارائه شده موافقت کنند کارخانه خمیر مایه ناغان تعطیل نمی‌شود.

آقای منزوی گفت: پیش از این به دلایل زیست محیطی مقامات قضایی دستور به تعطیلی کارخانه خمیر مایه ناغان داده بودند.

امروز در بازدیدی از این کارخانه به همراه رئیس سازمان صمت، مدیرکل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان استانی، مقرر شد پیشنهاد زیست محیطی گرفته شده طی نامه‌ای به مقامات قضایی اعلام شود که در صورت موافقت نیازی به تعطیلی نیست.

پیشنهاد گرفته شده اینگونه است که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست پساب کارخانه خمیر مایه با تانکر به محلی که خود سازمان حفاظت محیط زیست اعلام می‌کند منتقل شود.


بیشتر بخوانید


درصورت موافقت با این پیشنهاد علاوه بر اینکه کارخانه به تولیدش ادامه می‌دهد میتواند طرح‌های زیست محیطی در دست اجرا را نیز به پایان برساند.

برای ادامه طرح‌های زیست محیطی و تست آن نیاز به پساب است که اگر کارخانه تعطیل شود آن طرح‌ها نیز تعطیل خواهند شد.

هم اکنون سه طرح زیست محیطی در این کارخانه در دست اجرا است که برای ادامه نیاز به حدود ۷ میلیارد تومان سرمایه است.

با همکاری رئیس سازمان صنعت و مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری می‌توان از صندوق ملی حفاظت محیط‌زیست برای این کارخانه تسهیلات فراهم کرد.

در صورت موافقت با پیشنهاد ارائه شده کارخانه می‌تواند با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت داشته باشد.

عکاس: پریسا کنارنگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۴۵ ۲۵ تير ۱۴۰۱
دیوانگی خواهد بود اگر کارخانه های مهم و سلامت محور هدف قرار گیرند همه مسولان استانی در افزایش شهرها و شهرک‌های صنعتی و توسعه در شهرستانهای دهگانه نقش دارند و نباید به راحتی کارخانجات تولیدی تعطیل شوند.
آخرین اخبار