معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه کتاب دین در پاییز امسال در شهر مقدس قم برپا می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، یاسر احمدوند در دیدار با آیت‌الله اعرافی ضمن اراِئه گزارشی از وظایف و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و چاپ و نشر گفت: همه آنچه که در قانون مقرر شده تولید و مصرف فرهنگی است که در این راستا در تلاش هستیم تا تولید فرهنگی در مسیر انقلاب باشد و مصرف فرهنگی نیز در مسیر شایسته انجام شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: در مسیر فرهنگی ناشران باید برای دریافت مجوز اقدام کنند که یکی از نکات مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محتوای چاپ و نشر است.

به گفته مهم‌ترین بازار محتوایی در این حوزه را می‌توان دین و کودک دانست که در این راستا لازم است احصا محتوایی انجام شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه ماموریت دارد.

احمدوند برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران را مورد توجه قرار داد و گفت: این نمایشگاه امسال برای نخستین بار ظرفیت فروش مجازی نیزداشت که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید: کتب عرضه شده در نمایشگاه تولید ۱۰ سال اخیر است به همین دلیل همه کتب با افزایش قیمت مواجه نشده است.

او گفت: در پاییز امسال جاری نمایشگاه کتاب دین در قم برگزار خواهد شد و امیدواریم حوزه علمیه نیز  پای کار بیاید تا بتوانیم بازخورد مناسبی از برگزاری این نمایشگاه داشته باشیم.

احمدوند گفت: در حال حاضر در قم برنامه‌های فرهنگی خوبی در حال رخ دادن است که می‌توان به افتتاح دبیرخانه شعر آیینی اشاره کرد که قطعا نقش موثری در تدوین و رشد اشعار آیینی دارد.

به گفته او توجه به زیرساخت‌های ناشران در حوزه کاغذ از دیگر برنامه‌هایی است و حمایت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت داده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار