رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: بیش از ۲ تن چوب قاچاق در محور کلوییم به تهم کشف و ضبط شد.

احمدی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی طارم ضمن رهگیری و تعقیب محموله‌های چوب، اقدام به شناسایی محموله قاچاق کردند و با توجه به فاقد مجوز بودن چوب‌های مکشوفه با أخذ مجوز از مرجع قضایی نسبت به توقیف بیش از ۲ تن چوب  اقدام کردند.

او می گوید: درختان نقش بسزایی در بیابان‌زدایی و کنترل گرد و خاک و تثبیت ماسه‌های روان دارند و قطع این گونه‌های ارزشمند توسط افراد سودجو و قاچاقچیان چوب و تبدیل آن به ذغال، علاوه بر از بین رفتن سرمایه‌های ملی و تضییع بیت‌المال، موجب تخریب محیط زیست و گسترش عرصه‌های بیابانی کشور خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی، چون گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، خشکسالی و... قطع درختان و قاچاق چوب حاصل از آن توسط سودجویان به یک معضل تبدیل شده و دامنگیر درختان جنگلی شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است در حالی که این سرمایه‌ها متعلق به نسل‌های آینده ما نیز هستند.

احمدی می گوید: ارزش تقریبی محموله کشف شده در دست بررسی کارشناسی و اعلام آن به مراجع محترم قضایی است تا برابر مقررات و قوانین مربوطه با متهمان پرونده برخورد شود.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی و دپوی چوب در انبارها، مراتب را به‌سرعت از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان هم در این خصوص گفت: همکارانم در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان در همه حال عرصه‌های ملی و منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه خود و کلیه مسیر‌های عبور قاچاقچیان چوب را تحت‌نظر دارند و از ظرفیت همه علاقه‌مندان به طبیعت و محیط زیست و انجمن‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت نیز استفاده می‌شود تا جلوی قطع و قاچاق درختان و گونه‌های ارزشمند جنگلی و توسعه این پدیده شوم در جامعه گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.