سالانه ۱۰ هزار تن سبزی و سیفی در گلخانه‌های آذربایجان غربی تولید می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۱۰ هزار تن سبزی و سیفی در گلخانه‌های استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

اکبر کرامتی  با اشاره به فعالیت تعداد ۲۱۵ واحد گلخانه به مساحت ۶۰ هکتار در استان گفت: ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.

او با بیان اینکه انواع سبزی و صیفی به میزان بیش از ۱۰ هزار تن در این گلخانه ها تولید می شود، گفت: سالانه ۲۳۸.۷ تن توت فرنگی، ۱۴۳ تن گیاه دارویی، ۶۰ تن میوه درختی، ۲.۶۲ میلیون اصله نهال، ۲.۵ میلیون شاخه گل، ۳.۲ میلیون گل و گیاه گلدانی، ۲۰ میلیون بوته نشاء سبزی و ۲ میلیون بوته نشاء گیاهان دارویی در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

به گفته او بیشترین تعداد گلخانه‌های استان در شهرستان ارومیه قرار دارد و برای احداث هر متر مربع گلخانه براساس نوع سازه و میزان پیشرفته و مدرن بودن تجهیزات مورد استفاده ۱۵ تا ۲۵ میلیون ریال هزینه لازم است.

کرامتی گفت: در سال جاری برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۲ هکتار گلخانه در استان است و با توجه به دستور استاندار آذربایجان غربی مبنی بر اجرای نهضت ۲ هزار هکتاری گلخانه، اراضی منابع طبیعی مناسب احداث سایت های گلخانه‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.