در میانه موج گرمای اروپا و جابه‌جایی رکورد‌های اقلیمی، ۲ آتش‌سوزی بزرگ در جنوب فرانسه ۲ هزار هکتار دیگر را طعمه حریق کرده‌اند.

بیش از هزار آتش‌نشان و ۹ هواپیمای آب‌پاش از روز سه‌شنبه در حال مبارزه با ۲ آتش‌سوزی بزرگ در جنوب فرانسه هستند و صد‌ها نفر دیگر امروز (جمعه) تخلیه شده‌اند.

به گزارش راشا تودی، ده‌هزار نفر در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه جابه‌جا شده و ۵ ساختمان در طول شب تخریب شدند. ۲ آتش‌سوزی بزرگ فرانسه تا صبح جمعه ۲ هزار هکتار گسترش یافته و در مجموع به ۷ هزار و ۳۰۰ هکتار رسید.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داده اسپانیا و پرتغال نیز در پی بروز موج گرما در اروپا درگیر آتش‌سوزی شده‌اند و به دنبال بروز بدترین خشکسالی ۷۰ سال گذشته در این منطقه، سطح آب در رودخانه «پو» ایتالیا کاهش یافته است.

در انگلیس در بحبوحه گرمای مداوم برای اولین سازمان هواشناسی این کشور هشدار قرمز آب‌و‌هوایی داده است. دمای هوا در پرتغال نیز رکورد ۲۷ سال اخیر را شکسته است. از سوی دیگر انجمن کشاورزان ایتالیایی اعلام کرده نیمه اول امسال گرم‌ترین نیمه در تاریخ این کشور بوده و گرما یک سوم محصولات این کشور به ارزش ۳ میلیارد یورو را نابود کرده است.

 مقامات نگران تأثیرات موج گرما بر سلامت مردم و سیستم‌های مراقبت بهداشتی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار