دژکام:

روز عید سعید غدیر، روز ناامیدی دشمن است

امام جمعه شیراز گفت: روز عید سعید غدیر، روز ناامیدی دشمن است و حضور در جشن‌ها و تجمعات غدیر، دشمن و کفار را ناامیدتر می‌کند و آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند، چون ولایت داریم و مردم تا وقتی زیر پرچم ولایت هستند از هیچ کافری نترسند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با تبریک میلاد امام هادی (ع) گفت: در کتاب «تحف العقول» از امام هادی (ع) آمده است که «مردم آگاه باشید دنیا بازاری است محل معامله من و شما با خدای متعال که در این معامله یا سود می‌کنیم یا ضرر» و این فرموده ایشان بر این تاکید دارد که در حال معامله با خدا هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: در معامله با خدا از اعضای خانه تا همسایه و ... نباید به دیگران ظلم کنیم و هر که با خدا معامله کند، ضرر نخواهد کرد.

او گفت: در مراقبت اخلاقی، بحث ایمان حائز اهمیت سات و در معمله با خدا افراد با ایمان برنده هستند که باید به خدای متعال و پیامبر خدا (ص) ایمان داشته باشیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اهمیت جایگاه غدیر گفت: قضیه غدیر واجبی است که به فرموده امام باقر (ع)، پیامبر (ص) درباره هیچ واجبی اندازه وجوب ولایت حضرت علی (ع) فریاد نزده بودند.

او گفت: کار‌ها و عمل صالح نیز در معامله با خدا باید مورد توجه باشد و نیت خوب زمانی موثر واقع می‌شود که با عمل صالح تکمیل شود.

آیت الله دژکام گفت: کار جهادی، مصداق نیت و عمل صالح است و در کار جهادی شاهد این هستیم که جهادگران همواره پای کار هستند و کوتاه نمی‌آیند.

او گفت: مردم ما روحانیت را زبان خود می‌دانند و روحانیون باید زبان مردم باشند و خواسته‌های آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند و برای رفع امور مردم زبان خیر بگذارند.

امام جمعه شیراز گفت: تواصی به صبر نیز برای مومن برکات در پی دارد و زندگی دنیا مشکلات دارد و زندگی بدون دردسر نمی‌شود که باید صبر پیشه کنیم و وجود مقدس امام دهم، امام هادی (ع)، نمونه صبر است، چون صبر کردن به مقام امامت رسیدند.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز نیز با تبریک دهه «ولایت» گفت: عید سعید غدیر خم، مهمترین واقعه هفته آینده است که برای بزرگداشت آن باید آنچه که وظیفه دینی است انجام دهیم.

او گفت: عید غدیر، سالروز ولایت و امات امام علی (ع) به عنوان جانشین حضرت محمد (ص) است که پیامبر اسلام در این روز فرمودند که پیام این ولایت و امامت باید به سایر افراد و نسل‌ها منتقل شود که نشانه وظیفه ما در خصوص تبلیغ ولایت امیرالمومنین (ع) است.

آیت الله دژکام گفت: همه ما در روز عید غدیر باید مبلغان خوبی برای این امر باشیم و با راه اندازی جشن غدیر و انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی مختلف در سومین حرم اهل بیت (ع) نقش موثری ایفا کنیم.

او گفت: تمام دنیا باید این بشنوند که منتظر ظهور هستیم و غدیر، مقدمه ظهور امام زمان (عج) است و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) روز عید غدیر را گرامی خواهیم داشت تا اعلام ولایت خود را به همه عالم انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: روز عید سعید غدیر، روز ناامیدی دشمن است و حضور در جشن‌ها و تجمعات غدیر، دشمن و کفار را ناامیدتر می‌کند و آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند، چون ولایت داریم و مردم تا وقتی زیر پرچم ولایت هستند از هیچ کافری نترسند.

او گفت: دین اسلام کامل نبود تا وقتی ولایت امام علی (ع) اعلام شد و این نعمتی است که خدا به ما داده، ولی به کفار نداده است و امام علی (ع)، صراط مستقیم است و برخورداری از ولایت ایشان موجب خرسندی خدای متعال خواهد شد.

برچسب ها: عید غدیر ، غدیر خم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار