امام جمعه موقت اصفهان گفت: غدیر خم یک مسأله تاریخی نیست بلکه مربوط به کل جهان و در واقع فرا دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز عید سعید غدیر گفت: این عید اهمیت ویژه‌ای در فرهنگ اسلام دارد.

حضرت محمد (ص) پیامبر همه بشریت است و ولایت و جانشینی ایشان هم مسأله‌ای است که مربوط به همه دنیا و بشریت بوده و لذا یک مسأله درون دینی نیست.

به گفته او عید سعید غدیر، افضل همه اعیاد اسلامی است، زیرا اعیادی مثل عید فطر و قربان و جمعه مربوط به مسلمانان و درون دینی است، ولی عید غدیر مربوط به همه بشریت است.

ولایت و امامت امیر المومنین (ع) از همان آغاز بعثت به صور مختلف مطرح شد، ولی در حجه‌الوداع و غدیر خم با شرایط خاص مطرح شد تا بر همه مسلمانان اتمام حجت شود.

حجت‌الاسلام محمودی درمورد سالروز ولادت امام هادی (ع) گفت: زیارت جامعه کبیره از آثار امام هادی (ع) است که در واقع بیانگر ویژگی‌های امام و در امتداد مسأله غدیر است.

عیدغدیر را باید به صورت بین‌المللی مطرح کنیم و آن را مختص به جامعه شیعی ندانیم کما اینکه علامه امینی در تألیف کتاب الغدیر با این نگاه و با بهره‌گیری از مستندات اهل سنت اقدام کرد.

به گفته او امامت در زمان غیبت نیز در قالب ولایت فقیه تداوم دارد که نشات گرفته از مسأله غدیر، ولایت و مهدویت است.
حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر بر ضرورت مشورت گرفتن از کارشناسان دینی و فق‌ها در امور اجرایی تاکید می‌کند و این همان چیزی است که امروز در قالب شورای نگهبان مطرح است.

امام جمعه موقت اصفهان به سفر بایدن به خاورمیانه و دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی، پرداخت وگفت: دشمن گمان می‌کند با این اقدامات و تحرکات می‌تواند مقابل اندیشه مقاومت که در جهان اسلام در حال شکل‌گیری است را بگیرد، اما نمی‌داند که نمی‌تواند جلوی این اندیشه الهی را بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.