رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس گفت: متاسفانه انتقاد‌های جدی بر فعالیت‌ها و عملکرد مجموعه استانداری فارس در زمینه گردشگری وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد توسعه واقعی گردشگری استان در حاشیه قرار گرفته و اولویت مدیران ارشد دولتی نیست.

محمود فخری با اشاره به اینکه اگر دولتی‌ها دست صنوف گردشگری را نمی‌گیرند حداقل جلوی پای آن‌ها را هم نگیرند و سنگ اندازی نکنند، خواستار توجه بیشتر مدیران دولتی به بخش گردشگری شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس گفت: مدیران دولتی به جای برگزاری جلسات متعدد با مقامات دولتی، مشاورینی از بخش خصوصی گردشگری برای خود و مجموعه‌های تحت نظارتی انتخاب کنند تا شاهد بهبود وضعیت گردشگری در این استان باشیم.

او گفت: متاسفانه انتقاد‌های جدی بر فعالیت‌ها و عملکرد مجموعه استانداری فارس در زمینه گردشگری وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد توسعه واقعی گردشگری استان در حاشیه قرار گرفته و اولویت مدیران ارشد دولتی نیست و فعالیت‌ها در حد یک شو تبلیغاتی است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس گفت: صنوف گردشگری فارس همچنان در انتظار جلسه‌ای تخصصی با حضور استاندار هستند، به نظر می‌رسد استاندار محترم با صنوف گردشگری فارس قهر باشند، چون ارتباط خود را با صنوف گردشگری روز به روز کمرنگ‌تر کرده‌اند و تصمیمات برای توسعه گردشگری بدون حضور بخش خصوصی گرفته می‌شود، هر چند ما به عنوان متولیان بخش خصوصی گردشگری دلیل آن را نمی‌دانیم!

فخری گفت: از استاندار تقاضا داریم برای روشن شدن این وضعیت جلسه‌ای تخصصی و مشورتی با صنوف گردشگری این استان داشته باشند تا دست کم وضعیت این صنف هم مشخص شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با تاکید بر اینکه قطع ارتباط مجموعه مدیران دولتی فارس با بخش خصوصی گردشگری این استان به نفع هیچ کسی نیست، گفت: بیش از ۳۰ درصد از پتاسیل‌های گردشگری کشور در فارس وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود، اما آنچه که این روز‌ها می‌بینیم حذف نظر تخصصی فعالین این حوزه است.

فخری گفت: هم اکنون مدیران دولتی از ارئه یک برنامه کوتاه و بلند مدت برای توسعه گردشگری فارس عاجزند و یا توپ را به زمین بخش خصوصی می‌اندازند؛ با توجه به اینکه فعالین بخش خصوصی گردشگری سرمایه گذاری در این بخش کردند از این رو بی شک برای افزایش سرمایه و سود بیشتر همواره به دنبال برنامه‌های قابل اجرا و البته مطابق با قانون می‌روند و تنها توقعی که از دولتی‌ها دارند مانع زدایی است.

او گفت: متاسفانه موانع موجود از سوی دولتی‌ها که برطرف نمی‌شود هیچ، بلکه در بسیاری مواقع به دلیل عدم آگاهی و اطلاع لازم جلوی فعالیت‌های سرمایه گذاران در این صنف را هم می‌گیرند.

فخری در ادامه به جشنواره اقوام ایرانی در شیراز که این روز‌ها در حال برگزاری است اشاره و گفت: بی شک برگزاری چنین جشنواره‌ای تاثیر به سزایی در آشناسازی مردم با ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان‌ها دارد، اما باید تمام جوانب کار از جمله زمان و مکان و همچنین چگونگی اجرای این برنامه‌ها به درستی در نظر گرفته شود.

فخری به جانمایی و زمان برگزاری این جشنواره هم انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این برنامه تنها نام یک جشنواره را یدک می‌کشد و در حد یک نمایشگاه محلی است و برای شهر فقط هزینه دارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس گفت: چنانچه مشورت با بخش خصوصی گردشگری فارس در خصوص برگزاری این رویداد می‌شد قطعا زمان و مکان آن به درستی انتخاب می‌شد.

فخری همچنین گفت: هر جا دولت‌ها بدون مشورت و عدم استفاده از تخصص و توان بخش خصوصی کاری را مدیریت کرده‌اند فقط شاهد هدر رفتن نیروی کاری بودیم و هزینه گزاف را بر جا گذاشته است و این جزء لطمه به استان و بخش خصوصی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.