اضافه شدن ۶۰ قلم دارو به دارو‌های مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان زنجان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: متاسفانه شاهد کمبود در برخی دارو‌ها به خصوص آنتی بیوتیک اطفال در زنجان هستیم.

نیک‌سیرت  با بیان اینکه داروخانه بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی در روز‌های تعطیل بسته است، گفت: بحث تعطیلی داروخانه مختص استان زنجان نیست و کل کشور به همین منوال بوده و در سازمان تعریف نشده و داروخانه شبانه‌روزی در مراکز تامین‌اجتماعی نداریم.

اوبا بیان اینکه متاسفانه کمبود بسیار حاد در آنتی‌بیوتیک اطفال به خصوص آزیترومایسین در استان زنجان داریم، گفت: ۶۰ قلم دارو به دارو‌های مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان زنجان اضافه کرده‌ایم و بر روی دارو‌هایی که در تعهد تامین‌اجتماعی است، بسیار حساس هستیم.

نیک سیرت با بیان اینکه درصد ترخیص و رضایت شخصی از مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان زنجان بسیار پایین است، گفت: تذکراتی در این خصوص داده شده و با افرادی که کوتاهی می‌کنند، برخورد می‌کنیم. گفتنی است در محیط‌های درمانی دست‌یابی به رضایت صد درصدی بسیار مشکل است.

مدیرکل درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در شیفت‌های صبح و عصر مریض پذیرش شده و دارو هم داده می‌شود، گفت: در شیفت‌های شب بیماران سرپایی فقط پذیرش می‌شود و دارو داده نمی‌شود، ولی در بخش تریاژ به بیماران خدمات درمانی و دارویی ارایه می‌شود.

نیک‌سیرت با بیان اینکه در سال گذشته ۷۳۵ هزار و ۱۴۱ مورد ویزیت پزشک عمومی ثبت شده که نسبت به سال ۹۹ به میزان ۲۷ درصد افزایش داشته است، گفت: ویزیت پزشک متخصص در سال گذشته ۱۱۹ هزار و ۷۱ مورد با ۳۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹ داشته و ویزیت دندان‌پزشکان ۲۲ درصد افزایش و ۹.۱ درصد تخت بیمارستانی اشغال شده است.

او با تاکید بر لزوم افزایش کمیت و کیفیت ویزیت پزشکان در مراکز تامین‌اجتماعی استان زنجان،گفت: در شش ماهه اخیر، ۱۵ متخصص به مجموعه تامین‌اجتماعی زنجان ملحق شدند و افزایش ویزیت‌های تخصصی در سه ماهه امسال ۲۹.۹ درصد رشد پیدا کرده است.

او می گوید: در بیمارستان امید ابهر با توجه به وظیفه‌ای که در پاسداشت سرمایه‌های معنوی کشور داریم، به بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی تغییر نام داده شد.

مدیرکل درمان تامین‌اجتماعی استان با بیان اینکه درمانگاه خرم‌دره به درمانگاه تخصصی ارتقا پیدا کرده است، گفت: پروژه توسعه بیمارستان ابهر به مساحت ۴۳۰۰ مترمربع به ارزش ریالی ۹۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

نیک‌سیرت با اشاره به پیگیری تجهیز بیمارستان ابهر به دستگاه سی. تی اسکن،گفت: در خدابنده در صورت گذراندن مکاتبات اداری و مراحل قانونی، عملیات درمانگاه تامین‌اجتماعی خدابنده آغاز خواهد شد.

او با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان زنجان، گفت: استوک دارویی سه ماهه در همه این مراکز آماده است، مگر در دارو‌هایی که شاهد کمبود کشوری هستیم.

برچسب ها: انتی بیوتیک ، اطفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.