نارضایتی عمومی کارگران شاغل و بازنشسته از نحوه افزایش دستمزد و حقوق بازنشستگی، دولت را به عقب‌نشینی از مواضع اخیر واداشت.

از ابتدای سال، قرار به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود. چندی پیش اعلام شد: مصوبه‌هایی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شده است؛ اما بعد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تکذیب شد. بازنشستگان تامین اجتماعی نگرانی‌هایی در این خصوص دارند. شاید همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار است باعث رضایت حال آنان شود. اما رییس جمهور خواستار رسیدگی به این امر شد.


بیشتربخوانید


تغییر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی میسر شد؟

روز گذشته هیات دولت پذیرفت که دستمزد کارگران شاغل در بخش دولتی باید مطابق مصوبه شورای عالی کار و نه قانون بودجه افزایش یابد. به فاصله کمتر از یک روز از این اتفاق، خبر دیگری در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد که از احتمال تجدید نظر دولت در مواضع پیشین حکایت می‌کند. خبر جدید به دستور شخص رئیس‌جمهور برای حل مشکلات کارگران بازنشسته مربوط می‌شود.

در این رابطه علی بهادر جهرمی، سخنگوی دولت در حساب توییتری خود نوشت: «در پی درخواست‌های گروه‌هایی از بازنشستگان محترم درخصوص وضعیت دریافتی خود در سال جاری، رئیس‌جمهور به معاون اول دستور داد موضوع را با حضور نمایندگان بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بررسی و پیشنهادات حمایتی خود را ارائه نمایند.»

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از بلاتکلیفی نجات دهید
علی اکبر عیوضی گفت: خواسته‌ی بازنشستگان، خاتمه‌ی ماجرا و احیای مصوبات مزدی شورایعالی کار قبل از پایان تیرماه است؛ یعنی قبل از زمانی که قرار است مستمری‌ها واریز شود.

 سی خرداد خبر آمد که رای هیات تطبیق قوانین مجلس بر ابطال کاملِ مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته است؛ مصوبه‌ای که در سوم خردادماه سال جاری صادر و در پانزدهم خردادماه رونمایی شد، اما به دلیل افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح و نقض مصوبات مزدی شورایعالی کار مورد اعتراض قرار گرفت.

در همان روز، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورا اعلام کردند که این رای بعد از ارسال توسط ریاست مجلس شورا، برای دولت لازم الاجراست و هیات دولت باید در مهلت زمانی کوتاهِ یک هفته‌ای یا ده روزه، مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان را براساس قانون و با استناد به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اصلاح کند.

فردای اعلام رای هیات تطبیق، شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای، رای هیات تطبیق قوانین مجلس را نقض کرد و گفت: این هیات جایگاه قانونی برای نقض مصوبات دولت را ندارد. این اطلاعیه مجدداً مورد انتقاد فعالان صنفی بازنشستگان قرار گرفت.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) خواستارِ «ابلاغ هرچه سریعتر رای قانونی مجلس توسط رئیس مجلس» است و می‌گوید: توقع داریم هرچه سریعتر روند اداری طی شود و رئیس مجلس طی ابلاغی رسمی خطاب به رئیس جمهور، از هیات دولت بخواهد در مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تجدید نظر کنند.

وی اضافه می‌کند: این رویه مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز در مواردی مصوبات و لوایح دولت که اشکالات قانونی داشته، با اعتراض جامعه هدف و با ورود هیات تطبیق قوانین مجلس نقض شده است؛ یکبار در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود که در مورد نحوه پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و با اعتراض بازنشستگان و کانون‌ها، هیات تطبیق قوانین به میدان آمد و رای دولت را باطل کرد؛ این بار نیز باید روال قانونی طی شود؛ رای هیات تطبیق به طور رسمی توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شود و مهلت زمانی کوتاه برای اصلاح در نظر بگیرند تا کار به سرعت انجام شود.

به گفته‌ی عیوضی، خواسته‌ی بازنشستگان، خاتمه‌ی ماجرا و احیای مصوبات مزدی شورایعالی کار قبل از پایان تیرماه است؛ یعنی قبل از زمانی که قرار است مستمری‌ها واریز شود.

این فعال صنفی بازنشستگان تاکید می‌کند: اگر رئیس مجلس در اسرع وقت نامه بزند و مهلت یک هفته یا ده روزه تعیین کند، قبل از پایان تیر شاهد اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی خواهیم بود و افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح باطل می‌شود و بازنشستگان از بلاتکلیفی نجات پیدا می‌کنند.

او در پایان می‌گوید: در این مرحله امیدواریم مجلس به این مساله به اندازه کافی فوریت و اولویت بدهند تا بازنشستگان در ماه چهارم سال حقوق قانونی دریافت کنند.

جزئیات تصمیم جدید برای افزایش حقوق بازنشستگان
طبق جلسه معاون اول رئیس‌جمهور با کانون عالی بازنشستگان، تصمیم بر این شد که ماده۹۶ تأمین اجتماعی اجرایی شود، اما اجرایی شدن آن توسط معاون اول صورت بگیرد.

علی دهقان‌کیا با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان، اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید. در این جلسه تصمیم گرفته شد ماده ۹۶ تأمین اجتماعی اجرایی شود، اما اجرایی شدن آن توسط معاون اول صورت بگیرد.

وی با اشاره به وعده سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه به‌زودی برای بازنشستگان خبری خوش خواهد داشت، افزود: بازنشستگان منتظر شنیدن این خبر خوش هستند و از رئیس‌جمهور انتظاری جز این نمی‌رود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی، در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو، درخصوص انتظاراتی که بازنشسته‌ها دارند، گفت: سه قانون در رابطه با افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان وجود دارد؛ ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۱۱۱ و ۹۶ تأمین اجتماعی، سه قانون مورد اشاره هستند. آنچه شورای عالی کار برای افزایش دستمزد در نظر می‌گیرد، تبدیل به قانون می‌شود و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیز همان میزان افزایش حقوق و دستمزد را به هیئت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد می‌دهد.

وی افزود: هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی عین همان پیشنهاد را به دولت می‌دهد و دولت نیز معمولاً براساس تجربه گذشته، ظرف سه الی چهار روز این تصمیمات را امضا و ابلاغ می‌کند. امسال این روند طولانی و موجب نارضایتی بازنشستگان شد. همین امر موجب شد کانون عالی سازمان تأمین اجتماعی جلساتی را با کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس برگزار کند. این جلسات منجربه تشکیل کمیسیون تسریع قوانین شد و هر آنچه مصوب می‌کند به ریاست مجلس اعلام و سپس به دولت ابلاغ می‌شود.

دهقان‌کیا با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان، اظهار کرد: این جلسه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و چهار ساعت به طول انجامید. در این جلسه تصمیم گرفته شد ماده ۹۶ تأمین اجتماعی اجرایی شود، اما اجرایی شدن آن توسط معاون اول صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: هفته گذشته نیز رئیس‌جمهور به معاون خود دستور داد تا با هماهنگی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات بازنشستگان حل شود. کانون عالی نیز جلسه‌ای را با سرپرست وزارت کار داشت که سرپرست این وزارتخانه در پایان جلسه اعلام کرد خبر خوشی برای بازنشستگان دارد.

دهقان‌کیا افزود: همه افراد مرتبط در حوزه بازنشستگان اعم از کانون و خود بازنشستگان منتظر هستند که این خبر خوش را بشنوند و از این حالت استرس چند ماه گذشته خارج شوند؛ اساساً از رئیس‌جمهور انتظاری به جز این نداریم.

منبع: برنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
باید حقوق تمام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا کند حقوق نباید کمتر از 10میلیون با شد این وضعیت گرانی ها ی اجناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۶ تير ۱۴۰۱
قانون که فرق سابقه ۳۵سال و ۲۰سال سابقه بیمه رانفهمه یاخریاخودش رابه خریت زده من با۳۵سارسابقه بازنشسته،حقوقم باکسی که ۲۲سال سابقه بیمه داره ۵۸۰۰هزار تومان تومان است این عدالت شما این قانون،بااین حساب من ۱۳سال حق بیمه الکی دادم.ازاین به بعد مر م همین کاررامیکنندبا۲۳سال باز نشسته میشوند
Iran (Islamic Republic of)
سها
۱۶:۵۷ ۲۵ تير ۱۴۰۱
بازنشستگان که ۵۷ درصد اضافه میگیرن هم ناراضی،هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۴ تير ۱۴۰۱
آقای رییس‌جمهور تمامی کالا به دلار حساب میشود حقوق کارگران و کارمندان و بازنشستگان را هم به دلار حساب کنید
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۲۰:۱۲ ۲۴ تير ۱۴۰۱
واقعا باید تاسف خورد به حال خودمون که عمری رفتیم کارگری ...شبانه روز.سرما وگرما فجش وناسزا شنیدن از سرکارگر ..مدیر وغیره ئاونم واسه یه لقمه نون حلال ...الان که موقع استراحت ورسیدگی به خانوادوهزار درد مرض داریم بایدبیاییم کف خیابون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چرا دولت این فدر فرق ببن بازنشسته دولتی و بازنشسته تامین اجتماعی میگذارد مگر حقوق ما را دولت میدهد کسی نیست به داد ما برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۱
آخه این چه عدالتیه که یک نفر لابیست سال سابقه اندازه کسی که سی سال سابقه کار داشته و بازنشسته شده یک سان حقوق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۱
گذشت چهار ماه از سال وبه تعویق انداختن افزایش حقوق صاحبان اصلی تامین اجتماعی به چه معناست جز دشمنی ونابودی خانواده ها چرا سازمانی که متعلق به سهامداران به حق است باید دیگران برای مون تصمیم بگیرند چه کسی گفته وقتی سهامدار اصلی یعنی همان بقول شما باز نشته منافع خودشو تشخیص نمی ده ولی قیم از بیرون صاحب تشخیص وحق است
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۸:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۱
۴ ماه از سال گذشت هنوز نمیتونن یا نمیخوان قانون رو اجرا کنند ؟
آخه ده درصد هم شد افزایش حقوق ؟
چقدر جلسه برای یه تصمیمی که هر سال سریع انجام میشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چرا فقط افزایش برای تامین اجتماعی مگر سایر سطوح بازنشستگان بیرون از این کشور زندگی میکنند ، تورم و گرانی و جراحی اقتصادی صورت گرفته در کشور که باعث حداقل ۲۰۰ قلم از اجناس گران شود و بایستی تمام بازنشثستگان در دولت اقای رییسی در افزایش حقوق ذینفع باشند در این چهار ماه سال ۱۴۰۱ پس چنانچه اگر قرار به افزایش برایپ تمام بازنشستگان این افزایش انجام گیرد ، چرا مسولین باعث میشوند تامین اجتماعی از سایر بازنشستگان جدا شده و اختلاف صورت پذیرد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۴۷ ۲۴ تير ۱۴۰۱
شما تو باغ نیستی انگار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چرا فقط بازنشستگان تامین اجتمایی پس باز نشستگان گشوری چی می شود حتما ما هم بابد اختلال در نظم کنیم تا جواب بگیریم یک بام دو هوا نباشد برای بازنشیتگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
این‌ که حق قانونی خودت را بخوای وجز رد کردن زندگی چیزی را نخواهی وجلوی ظالم کوتاه نیایی اخطلال در نظم نیست حق است اگر تفرقه نباشد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
محمد - آنقدر نادان هستی که هنوز نمی دانی صندوق تامین اجتماعی از حقوق بازنشستگان کارگری درست شده و دولت در آن سهمی ندارد . اما صندوق کشوری مال دولت است.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ای کاش مسولین شما با ما همه با هم میمردیم و از کشوری به نام ایران که جز یاس و ناامیدی چیزی در آن دیده نمیشود با هم خلاص می‌شدیم با بودن شما امیدی به زندگی خود و فرزندانمان نداریم لعنت به این کشوری که شما برای ما درست کردید لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
با سلام چرا نمیخواهید خبر خوش را در مورد افزایش حقوق بلزنشسته ها تانین اجتماعی اعلام کنید همش یا اظهار نظر میشود یا تذکر میدهند به دولت ولی اقدام عملی انجام نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
اینم جک امشب مون خیلی خندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خدا این دولت را نابود کند ک دگه هرقدر پول داشته باشید شکمت گرسنه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
درخواست کجا بود از بی قانونی و اجحاف و بی سوادی و بی عدالتی را در خواست می گویید وای به کشور که مدیران امار ساز و ریا کار بر صدارت باشندو حمایت از ظلم مدیران ناتوان و صدقه معنای حمایت چیست و حداقل برای مدیران 2ساعت هم سواد بگزارند بجای مو عظه و ریا کاری خدمت شرم کنید در ماه چهارم و تابستان افراد مو سفید را در گرما به کف خیابان می کشید شرم برنالایق ها
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بی‌کفایتی و بی مدیریتی دولت سید محرومان مانند خورشید تابستان بسیار واضح و گویا است.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
اولاً بازنشستگان بیخود منتظر نامه رئیس مجلس به دولت نباشند چون ایشان ملاحظات سیاسی را مقدم بر اجرای قانون می‌داند وگرنه با گذشت حدود یک ماه از اعلام غیر قانونی بودن مصوبه دولت از سوی هیات تطبیق قوانین مجلس ، باید نامه ابطال مصوبه را می‌نوشت ثانیاً منتظر خروجی مثبت از سوی هیات دولت نباشند زیرا یا دستورات رئیس جمهور الکی و برای سر کار گذاشتن بازنشستگان صادر می‌شود و یا دستورات ایشان مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد که در هر دوحالت مبین تمسخر بازنشستگان و توهین به آنهاست ! الان ۴ ماه از سال می‌گذرد و دولت و مجلس انقلابی علناً قانون را زیر پا گذاشته و صدها هزار نفر را در استرس و نگرانی و پا در هوا نگهداشته اند و هیچ کس و هیچکدام از مقامات از بالا تا پائین پاسخگوی خواسته های قانونی بازنشستگان نمی‌باشند و حتی اجازه فراخوان تجمع اعتراضی را هم به آنها نمی‌دهند و وقتی امیدها از مسئولین و مقامات به یاس و نومیدی تبدیل می‌شود معترضین دو راه بیشتر ندارند یا باید به خیابان‌ها بریزند و خواستار احقاق حق شوند که در آنصورت بعنوان عوامل دشمن با آنها برخورد خواهد شد و یا رو به خدا گرفته و از او بخواهند ریشه ظلم و بی‌عدالتی را از سر مردم کم کند که با توجه به صبر زیاد خدا باید منتظر قهر خدا یا ظهور حضرت حجت (عج) باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بیمه پرداختی بازنشسته کشوری قابل مقایسه با تامین اجتماعی نیست از طرفی متناسب سازی برای بازنشستگان لشکری کامل انجام شد در حالیکه برای تامین اجتماعی ۷۵ درصد انحام شد و دیگر اینکه حقوق بازنشستگان لشکری در حال حاضر بیشتر از تامین اجتماعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بقیه بازنشستگان چی؟ کارمندان 10 درصد اضافه شده چرا بیشتر نشه؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۸:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
سلام من که هنوز بازنشسته نشدم ولی این چیزها رو که میخوانم حقیقتا پشیمان هستم از اینکه اینهمه سال بیمه پردازی داشتم همین مبالغ را اگر به نحو دیگر سرمایه گذرای میکردم به مراتب بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
خدایا به این دولتمردان نجومی بگیر بفهمان که حق شما بیشتر از بازنشستگان وکارگران این مملکت نیست پس لااقل فقط به فکر حقوق خودتان نباشید میلیونها خانواده به خاطر تصمیم اشتباه شما دارند به زمین وزمان گلایه میکنند وشما از خواب بیدار نمیشید چون فقط خودتان را به خواب زده اید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ما بازنشستگان تامبن اجتماعیِ سایر سطوح بعد از ٣۵ سال اسیب جسمی و پرداخت حق بیمه ؛ حالا باید روح و روانمان هم به بدترین شکل تحت فشار باشد ۴ ماه از سال گذشته هنوز مسئولین نتوانستن افزایش حقوق سایر سطوح را درست کنند ـ واقعا برای مسئولین بیسواد متاسفیم ـ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بازم دروغ اگر رییس جمهور واقعا می‌خواهد حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را طبق قوانین ۹۶و۱۱۱تامین اجتماعی بدهد چرا مستقیم وارد عمل نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
بازنشستگان تامین اجتماعی
۱۷:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۱
این همه قصه بافی و حرفهای تکراری مانند قبل !!!؟؟؟ آخرش بالاخره که چی شد ؟؟؟ حق مسلم بازنشستگان ضعیف تامین اجتماعی فقط دریافت حقوق شان بر اساس مصوبه شورای عالی قانون کار ( 38 /. + 5150000 ریال ) می باشد . ضمنا 25 /. بابت ( مصوبه همسان سازی ) حقوق شان از سالهای قبل باقیمانده است و آن را طلبکار هستند که باید پرداخت کنند .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۲۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
پس ۹همت حق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری که در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده چه می‌شود هیچ کس این قسم حق خواهی بازنشستگان را نمی‌بیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ایشان از قوانین بیمه خبر ندارد هر که حق بیمه بیشتری پرداخت کند هنگام جبران شرکت و یا سازمان بیمه مبلغ بیشتری پرداخت می‌کند مثل ماشین هرکی حق بیمه بیشتری برای بیمه بدنه بدهد هنگام جبران شرکت بیمه وجه بیشتری پرداخت میکند و دولت نمی‌تواند برای رعایت عدالت بگوید به آنها که حق بیمه بیشتری داده اند مبلغ جبرانی کمتر بدهید که این کار عین بی عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ما حمایت نمی خواهیم ما حقوق قانونی خودمان را می خواهیم ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
پیچیدگی هنری خبر که شکی نیست ولی آخر نتیجه کلی مشخص نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
گنگ و بی مفهوم است ، اجراء ماده ۹۶ تامین اجتماعی ، اما اجرایی آن توسط معاون اول رئیس جمهور یعنی چی ؟ قانون مگر تعابیر متفاوت دارد ، قانون سلیس و روان و صریح است ، در غیر اینصورت قانون نیست ! یعنی هر کسی قانون را تفسیر به رای می کند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
اینجانب ازرییس جمهور محترم تقاضا دارم که هر چه زودتر به کار باز نشستگتگان تامین اجتماعی رسیدگی شود باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
نظردولت اینکه اگر حقوق بازنشستگان را زیاد کنم، باید حقوق کارمندان خود را نیز زیاد کنیم و اعتبارلازم را نداریم. حرف ما این است که حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت خیلی بیشتر از ماست و این مقایسه غلط است وازطرفی حقوق بازنشستگان نه تنهابارمالی برای دولت نداشته بلکه دربسیاری ازمواقع دست درازیهایی ازناحیه دولت به منابع تامین اجتماعی که حق مسلم بازنشستگان وحق الناس می باشدصورت گرفته که دولت ازنظرشرع وقانون بایستی دراین زمینه نیز پاسخگوباشد. پس برمبنای آورده افراد به صندوق، خواهان افزایش حقوق خودهستیم که این هم منصفانه وهم شرعی وهم قانونی است و دولت باید در خصوص نادیده گرفتن حق مشروع بازنشستگان تصمیم درست بگیرد.
Netherlands
سعید
۱۶:۰۵ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چه خبر خوشی با وجود گرانی ها که عجز دولت را در سامان بخشیدن به زندگی ملت ایران را نشان میدهد گروگان گرفتن حقوق مستمری بگیر و هرلحظه صدائی در طول این چند ماه نسبت به تغییرات و جان به سر کردن مشمولان این حوزه خبر خوب تلقی میشود البته درست است با وجود رفاه و آسایش مسئولین و سفرهای مداوم و اقامت خانواده در خارج از کشور عدم قبول قوانین و حکومت توسط آنان ظاهرا باید ممنون باشیم از آبیکه میخوریم و چندر غازی که دریافت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
بازنه نشسته
۱۵:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بازنشسته یعنی تامین اجتمائی کشوری چه صیغه ای است چون هزینه دارد باده درصد بزنید سرشان
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۷:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
این همشون دستشون تو یک کاسه هست
آخرین اخبار