مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: بیش از ۸۵ هزار نفر به صورت مستقیم در ۳۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب استان اشتغال دارند.

برهانی گفت:براساس استانداردها به ازای هر واحد صنفی میانگین برای ۳.۱ خانوار اشتغالزایی می‌شود که با احتساب این موضوع مجموع اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هر واحدصنفی بیش از ۸۵ هزار شغل است.

مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: قانون نظام صنفی سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شد که اکنون حجم زیادی از جوانان در بخش توزیعی واحدهای صنفی وارد بازار کار شده اند.

برهانی می گوید: به طور تقریبی به ازای هر ۲۰ نفر یک واحد صنفی(مغازه) در استان وجود دارد و فراوانی واحدهای صنفی توزیعی نسبت به دیگر واحدهای صنفی بیشتر است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: واحدهای صنفی خدماتی، فنی و تولیدی در استان سمنان بازار کار خوبی دارد و نیاز مردم استان است و بر همین اساس توصیه می‌شود جوانان با کسب مهارت‌های لازم با ایجاد واحدهای تولیدی، فنی و یا خدماتی به دنبال اشتغال زایی و درآمدزایی برای خود باشند.

به گفته ی برهانی  هفت اتاق اصناف و ۱۱۷ اتحادیه صنفی در استان سمنان برای ارائه خدمات به واحدهای صنفی زیر مجموعه خود فعال است.

مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان می گوید: برخی گزارش‌ها شمار واحدهای صنفی با احتساب واحدهای تاکسی‌تلفنی و اشتغال راننده‌های تاکسی تلفنی اعلام می‌شود، اما اکنون اعلام واحدهای صنفی منظور شمار مغازه‌های سراسر استان سمنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.