بوش ۳ میلیارد یورو در تولید تراشه سرمایه گذاری می‌کند

شرکت بوش قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ در تولید تراشه‌ها ۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کند.

گروه فناوری بوش پیش‌بینی می‌کند، کمبود برخی از تراشه تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. با وجود کاهش تورم و تقاضای کاربران برای تولید برخی از کالاها، شرکت بوش اعلام کرد که تاسال ۲۰۲۶، ۳ میلیارد یوروی برای تولید تراشه‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش رویترز، استفان هارتانگ، مدیر اجرایی شرکت بوش، می‌گوید: تولید تراشه‌ها و کالاها در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهند یافت و این کمبود تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. همچنین اگر تقاضای کاربران به کالاها کاهش یابد، صنایع تولیدی به تراشه‌های کمتری نیاز دارند.

سرمایه گذاری شرکت بوش و کمک مالی اتحادیه اروپا بر اساس چارچوب پروژه‌های مهم منافع مشترک اروپایی (IPCEI) خواهد بود، که می‌تواند ظرفیت تولید تراشه‌های اروپا در بازار جهانی را که تحت سلطه آمریکا و آسیا است، افزایش دهد. به گفته مدیر اجرایی هارتانگ، اروپا باید از نقاط قوت خود در صنعت نیمه‌رسانا‌ها استفاده کند و هدف آن تولید تراشه برای رفع نیاز‌های خاص صنعت اروپا باشد.

شرکت بوش

شرکت بوش در سال گذشته یک کارخانه تراشه‌های ۱ میلیارد یورویی را در درسدن افتتاح کرد که یک سرمایه‌گذاری بی‌سابقه بود. زیرا این شرکت تلاش کرد ادعای خود را در بازار رو به رشد تراشه‌ها برای تجهیز خودرو‌های خودران و برقی به اشتراک بگذارد. هارتانگ می‌گوید: در مجموع ۱۷۰ میلیون یورو به مراکز توسعه جدید در روتلینگن و درسدن اختصاص داده خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: در عرضه تراشه، از شبکه‌های حمل و نقل تحت فشار گرفته تا ظرفیت تولید به مقدار کم تا چند ماه دیگر ادامه یابد. هارتانگ گفت تراشه‌های بوش باید از آلمان به مالزی ارسال شوند و دوباره در فرآیند تولید بازگردانده شوند، به این معنی که هر گونه اختلال در حمل و نقل می‌تواند در روند تولید اختلال ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۷ تير ۱۴۰۱
مگه آمریکا میذاره به جز خودش کسی CPU بسازه ؟؟؟
آخرین اخبار