با اعلام شرکت هیوندا به زودی ثبت سفارش دومین خودروی الکتریکی سری Ioniq برای مشتریان فراهم خواهد شد.

 شرکت‌هایی مانند تسلا و هیوندای با تولید خودرو‌های الکتریکی صنعت خودروسازی در جهان را متحول کرده اند. شرکت کره‌ای هیوندای قبل از آغاز رسمی سفارشات جدیدترین خودروی تمام الکتریکی خود مشخصات Ioniq ۶ را تایید کرده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این EV برد آن است.

به گزارش techradar،این سدان دومین خودروی الکتریکی از سری هیوندای Ioniq است. برد این خودرو نسبت به سدان Ioniq ۵ صد کیلومتر بیشتر بوده و به گفته مسئولان شرکت هیوندای سدان تمام برقی Ioniq ۶ برد WLTP بیش از ۶۱۰ کیلومتری را ارائه می‌دهد. با توجه به برد ۳۷۴ مایلی خودروی تسلا مدل ۳ و ۴۰۴ مایلی در مدل S، رقابت هیوندای و تسلا بیشتر از گذشته می‌شود. قیمت Ioniq ۶ ارزان‌تر از مدل S و در حدوده ۵۰ هزار دلار خواهد بود. دومین EV شرکت هیوندای از شارژر‌های ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای هیوندای با استفاده از این شارژر‌ها باتری خودرو از ۱۰% به ۸۰% فقط در ۱۸ دقیقه پر می‌شود. این آیرودینامیک‌ترین خودروی این شرکت تاکنون است.

خودروی الکتریکی Ioniq ۶

خودروساز کره‌ای دو نوع باتری ۵۳ کیلووات ساعت و ۷۷.۴ کیلووات ساعت را برای مشتریان درنظر گرفته است. سرعت خودروی Ioniq ۶ در ۵.۱ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر دو خودروی برقی این شرکت بر روی پلت فرم E-GMP هیوندای ساخته شده اند. کنسول مرکزی بین صندلی‌های جلوی خودرو به راننده امکان دسترسی به تمام سوئیچ‌های مورد نیاز را می‌دهد، همچنین یک صندلی تاشو با قابلیت شارژ در داخل وجود دارد. هیوندای تعدادی پریز برق هم برای کار با دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی هوشمند و لپ تاپ درنظر گرفته است.

خودروی الکتریکی

همچنین Ioniq ۶ دارای چهار درگاه USB-C و یک پورت USB-A و سیستم شارژ معکوس V۲L است. با این قابلیت امکان شار سایر وسایل نقلیه الکتریکی از طریق باتری Ioniq ۶ وجود دارد. همچنین دو دستگاه را خواهید یافت. پشت فرمان یک نمایشگر ۱۲ اینچی و دومی هم با پشتیبانی از ورودی لمسی در مرکز قرار گرفته و به عنوان نمایشگر اصلی عمل می‌کند. همچنین پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay و سیستم صوتی Bose نیز در اختیار مشتریان قرار گرفته است. احتمالا سفارش Ioniq ۶ در سه ماهه چهارم (اکتبر تا دسامبر) امسال عملی می‌شود.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار