رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور گفت:آزادسازی ارز ترجیحی دارو افزایش همکاری دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به ویژه کلان‌منطقه۶آمایش کشور رامی‌طلبد.

بختیاری گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور، یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات است که در این راستا استفاده از توان و پتانسیل دانشگاه‌ها و دانشکده‌های این کلان‌منطقه در انجام بهتر اقدامات و فعالیت‌ها و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها موثر خواهد بود.

او می گوید: موضوع آزادسازی ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی، موضوع جدیدی است که قطعاً چالش‌های خاص خود را دارد و این مهم، افزایش هم‌گرایی و همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، به ویژه کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور را می‌طلبد.

به گفته رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور حل مسائل کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور به صورت مشترک، راهکار معقول، منطقی و به صرفه است؛ تهیه و توزیع دارو و نظارت بر آن، جزو چالش‌ها خواهد بود و در این خصوص با اخذ تدابیر بهتر در کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور، می‌توان بهتر از میانگین کشوری عمل کرد.

بختیاری با اشاره به مشکلات مشترک زیست‌محیطی در کلان‌منطقه ۶ آمایش کشور، گفت: اگر قرار است به سمت دانشگاه‌های نسل پنج حرکت کنیم، باید به حفظ سلامت محیط‌زیست و انسان توجه کنیم.

او می گوید: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، سلامت غذایی بوده و با توجه به اینکه ما هر روز غذا مصرف می‌کنیم؛ بنابراین باید توجه به سلامت غذایی را بیش از پیش مد نظر قرار دهیم.

رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور گفت: باید با شناسایی ایراد‌ها نسبت به برطرف کردن آن در دانشگاه‌ها از طریق آموزش و به صورت بنیادین عمل کنیم؛ چراکه اگر اصلاحات اساسی در حوزه آموزش صورت نگیرد، حوزه بهداشت، درمان، غذا و دارو نیز اصلاح نمی‌شود.

رئیس دبیرخانه کلان منطقه ۶ آمایش کشور می گوید: دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با همه امکانات خود در خدمت کلان‌منطقه است تا با تفکرات مثبت و اساسی برای حل مشکلات مشترک گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.