مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از پوشش امدادی ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در سواحل استان خبر داد.

غلامعلی فخاری از مشارکت فعال این جمعیت در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران امسال بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

او می‌گوید: به منظور اجرای طرح کاهش غریق در ساحل استان از اول تیرماه بیش از یکهزار نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

به گفته فخاری در همین راستا و پیرو رایزنی و مذاکرات استاندارمازندران با رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر تقویت ناوگان امدادی در اجرای طرح امدادونجات ساحلی، ۱۰ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل از سایراستان‌ها در این طرح مشارکت کرده اند.

او می‌گوید: آگاهی نداشتن افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود.

به گفته فخاری متاسفانه افراد زیادی توصیه ها‌ی نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

او می‌گوید:در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

به گفته فخاری هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

مازندران ۴۷۳ کیلومتر اراضی ساحلی دارد که با دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل ۴۲۰ کیلومتر آن آزاد شده است و با اجرای این طرح هیات نجات غریق استان اعلام کرد حداقل به ۱۲۰۰ ناجی غریق در سواحل مازندران برای ایمنی مسافرانی که برای شنا به دریا می‌روند نیاز دارد که به گفته مسئولان این تعداد تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.