نبود حفاظ مناسب و شرایط ایمنی حیوانات درنده در باغ وحش همدان نگرانی و گلایه بازدیدکنندگان را در پی داشت.

یکی از مکان‌های جذابی که مردم و به ویژه کودکان علاقه مند هستند تا برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا مراجعه کنند باغ وحش است. تماشای حیواناتی که در جنگل ها زندگی می کنند از طریق باغ وحش امکان پذیر می شود اما موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، فراهم ساختن محیط امن برای حیوانات است، زیرا اغلب حیوانات درنده و وحشی هستند. باغ وحشی در حوالی غار علیصدر همدان وجود دارد اما محیطی که در آن حیوانات درنده نگهداری می شود از حفاظ و ایمنی مناسبی برخوردار نیستند. 

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروند خبرنگار

سلام دهکده حیات وحش علیصدر در شهر همدان و نرسیده به غارعلیصدر واقع شده، اما متاسفانه قفسی که برای شیر ساخته شده سقف ندارد و حتی برجی برای شیرساخته شده تا از آن بالا برود. این موضوع موجب به خطر افتادن بازدیدکنندگان می شود. همچنین دیگر حیوانات وحشی مانند گرگ و سگ در محیطی که دارای شیشه نازک وحتی تور نازک است نگهداری می‌شوند که هرلحظه امکان دارد شیشه رابشکنند یا تور را پاره کنند و به مردم صدمه بزنند از آن جایی که اسم این دهکده حیات وحش بود، ولی حیواناتی مثل زرافه، خرس و فیل ندارد و اکثراپرنده یا خرگوش و لاک پشت نگهداری می‌شود و از طرفی ورودی برای هر نفر ۷۰ هزار تومان است. این حیات وحش امنیتی برای بازدیدکنندگان ندارد خواهشمندم پیگیری کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - همدان


بیشتر بخوانید:

از
از
از

اگر مایل هستید از اصول تصویربرداری خبری بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
سلام بله ماهم متوجه این موارد شدیم و خیلی هم نگرانیم ازاین بابت
Iran (Islamic Republic of)
Tf
۰۱:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باغ وحش علیصدر اصلا ایمن نیست ما که رفتیم به قفس شیرها رسیدیم یک لحظه گفتم الانه که بیرون بپره بالا رو هم نگاه می‌کرد انگار که دوست داره بیاد بیرون. قفس گراز و گرگ هم که خیلیی ناایمن بود. اگه حس قدرت میخواین به شیر بدین براش سکو درست کردین حداقل حفاظ ونرده ها رو بالاتر ببرین.دقیقا هم تراز سکو شیر نرده زدن که راحت یه پرش کنه بپره بیرون. خلاصه اگه جونتون رو دوست دارین تا ایمن سازی نشده نرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناز
۰۲:۳۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
بله منم باخانواده از تهران مسافرت رفتیم همدان بقدری ترسیدم ازقفس شیرک فقط اسمش قفس بود میگفتم الانه ک بپره بیرون بهمون حمله کنه آزمون موقع فکرم درگیر بودم این چ وضع نگهداری شیردرنده ای ک نردش کلافکرمیکنم دومترونیم بود ی تخت هم درست کرده بودن برای اقاشیره ک راحت تربپره بیرون، قفس گرگ اصلامراقب نبودن ی قفل مثل قفل داخل کمد دیواری داشت ک ممکن بوده لحظه گرگادروبازکنن ،بقدری وحشت کردیم ک نمی‌دونیم چجوری فرارکردیم ازاون باغ وحش ،خواهشااگرجونتون دوست داریدنریداونجا نادرستش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
خواهشاپیگیرباشیدتااتفاق ناگواررخ ندهد
آخرین اخبار