برج های مراقبتی در حال ساخت در مرز افغانستان و تاجیکستان که توسط طالبان ساخته و اداره می شود، موجب نگرانی تاجیکستان شده است.

منابع خبری به نقل از آسیا پلاس پلاس در گزارشی تحت عنوان "تاجیکستان نگران برج مراقبت تحریک آمیز طالبان در مرز است"، گفته‌ اند که طالبان و برخی از تاجیک ها که به نیروهای طالبان پیوسته اند در حال ایجاد پست های دیدبانی جدید در مرز با منطقه بدخشان تاجیکستان هستند.
کتیبه "M. Arsalon" (مهدی ارسلان) که به صورت گرافیکی در پای کوهی در مجاورت برج دیده بانی نوشته شده است، بنا بر گزارش ها توسط مقامات تاجیک "تحریک عمدی" تلقی می شود.
مهدی ارسلان، نام مستعار محمد شریوف شهروند ۲۷ ساله تاجیک از ولسوالی نورآباد است که طالبان او را مسئول مدیریت مرز در امتداد ولسوالی درواز ولایت بدخشان تعیین کرده‌اند.
براساس این گزارش، محمد ارسلان به مدت هشت سال به اتهام فعالیت‌های تروریستی تحت تعقیب تاجیکستان بوده که اکنون مدیریت مرز در امتداد دروازه را برعهده گرفته است.
یک مقام گارد مرزی تاجکستان هم مرز با افغانستان گفت بسیاری از شهروندان تاجیک که به صفوف طالبان پیوسته اند تحت تعقیب پلیس هستند و در کنار رودخانه مرزی "پنج" که دو کشور را از هم جدا می کند، به صورت نمایشی قدم می زنند.
این در حالی است که طالبان حضور جنگجویان تاجیک در افغانستان را تأیید یا تکذیب نمی کند اما تأکید می کند که هیچ گروهی از خاک افغانستان برای تهدید تاجیکستان استفاده نخواهد کرد.
برچسب ها: طالبان ، تاجیکستان ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.