دغدغه های افتتاح حساب بانکی مهاجرین افغانستانی + فیلم

قائم مقام و عضو هیئت مدیره بانک تجارت گفت: اتباع مقیم و غیر مقیم که مدارک اقامتی معتبر دارند براساس دستورالعملی که توسط بانک مرکزی صادر شده می توانند افتتاح حساب انجام بدهند.

کی لانی گفت: باوجود اعلام صریح بانک مرکزی مهاجرین افغانستانی برای افتتاح حساب و دریافت خدمات بانکی همچنان با محدودیت مواجه هستند خبرنگار تحریریه باشگاه خبرنگاران جوان این بار به سراغ بانک تجارت رفته تا مشکلات مهاجرین افغانستانی را از نزدیک پیگیری کنند.

براساس بخشنامه صادر شده (کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند، حداکثر یک کارت پرداخت ریالی برای اتباع خارجی بالاتر از ۱۸ سال دارای مدارک اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، دفترچه پناهندگی، دفترچه اقامت، دفتراقامت ویژه و گذرنامه به همراه روادید) صادر کند.

معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی می‌گوید: اگر شخصی تا کنون موفق به افتتاح حساب بانکی نشده است. با سرویسی که بانک مرکزی در اختیار شبکه بانکی قرار داده می‌توانند استعلام بگیرند که این شخص چند کارت بانکی دارد اگر آن شخص هیچ کارت بانکی در اختیارش نبود بانک‌ها مکلف به ایجاد یک کارت پرداخت برای شمول مالی در اختیار آن شخص قرار بدهد.

او گفت: پیش از دو میلیون شخص حقیقی خارجی در ایران صاحب کارت بانکی هستند.

این در حالی است که پیگیری و بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد که صرفا با گذرنامه امکان افتتاح حساب وجود دارد نه کارت آمایش آنچه که مغایر صحبت‌های مسئولان بانک مرکزی است.

مهاجرین افغانستانی می‌گویند با وجود داشتن مدارک اقامتی معتبر برخی از شعبه‌های بانک تجارت برای شان افتتاح حساب انجام نمی‌دهند.

مشکلات بانکی یکی از صد‌ها دغدغه‌ای است که مهاجرین افغانستانی در ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بهتر که دغدغتان آبادی کشورتان باشه نه حساب بانکی توی کشور مهممان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سلام ما اتباع خارجی داخل ایران قدر دان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم. ولی این مشکلات اتباع از قبیل گواهینامه رانندگی اتباع کارت عابر و...رو حل کنند واز حقوق اولیه یک انسان ما ها رو محروم نکنند ممنون بخدا خیلی مشکل داریم