علت کاهش مستمر قیمت لیموترش رودان و راه برطرف کردن این مشکل با حضور معاون وزارت جهاد کشاورزی در این شهرستان بررسی شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با حضور در جمع نمایندگان باغداران رودانی گفت: تعاون روستایی برای حمایت از کشاورزان این منطقه آمادگی کامل دارد و با تامین منابع لازم برای برای خرید لیمو به منظور تنظیم بازار و حمایت از کشاورزان منطقه اقدام می‌کنیم.

محمد علی نیکبخت با اشاره به اینکه محصول لیمو ترش رودان بهترین کیفیت را در سطح کشور دارد و قابلیت بهره برداری‌های مختلف از جمله خشک کردن و انواع فرآوری را دارد؛ گفت: باید یک تشکل ویژه و اختصاصی برای رفع مشکل همیشگی کشاورزان در این منطقه تشکیل شود.

او گفت: باید برنامه‌ای جامع برای پشتیبانی تعاون روستایی و عملیاتی شدن حمایت از محصول لیمو ترش رودان تدوین شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار تن لیموترش در فصل برداشت این محصول برداشت می‌شودگفت: برای رفع مشکل قیمت پایین این محصول در کوتاه مدت منابع مالی تامین می‌شود، اما فعالان و باغداران با برنامه‌ای مدون بدنبال حل اساسی مشکل باشند.

نیکبخت گفت: صادرات بخش دیگری از مشکل لیموترش است که این موضوع نیز بطور ویژه در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مطرح می‌شود چراکه یکی از راهکار‌های مناسب برای برون رفت از معضل قیمت لیمو ترش است.

او ساخت کارخانه آبلیمو گیری را چاره دیگر مشکل قیمت لیمو ترش این منطقه دانست و گفت: از سرمایه گذاران در این زمینه نیز حمایت لازم صورت می‌گیرد.

معاون وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کوتاه مدت می‌توان با خشک کردن لیمو برای تثبیت قیمت وارد عمل شد و ضروریست این موضوع از همین امروز آغاز شود.

نیکبخت گفت: لیمو ترش رودان باید با ایجاد یک تشکل تخصصی با سهام داری خود باغداران، همچون پسته کرمان در دنیا شناخته شده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار